Blog: Motion Trends

Trends in Motion

Hoe slechter hoe beter

Video’s zijn in de afgelopen decennia van steeds betere kwaliteit geworden. Van de pixels kunnen tellen, naar HD en nu zelfs 8k video. En met montageprogramma’s zijn de mooiste special effects te maken. Hier kan je als bedrijf voor kiezen, maar het over een hele andere boeg gooien kan ook. Motion Designer Dano Nunes ziet namelijk een andere trend: het extra slecht maken van een video.

Jonah Hill

“Het zijn online commercials die expres zo slecht gemonteerd worden, dat het weer grappig wordt”, legt Dano uit. “Sex sells, humor sells, shock sells. En in dit geval is het dus echt humor sells.” Dano noemt het voorbeeld van de Amerikaanse acteur Jonah Hill in een commercial voor een samenwerking tussen skatewinkel Palace en Reebok (bekijk de video hiernaast). De acteur is niet fysiek in de winkel, maar is er op een slechte manier ‘ingeplakt’. Hill spreekt z’n tekst ook nog eens op een zeer ongeïnspireerde manier uit.

50 Cent

“Het is helemaal niet zo makkelijk om iets zo slecht te maken”, aldus Dano. “Je moet uit je normale professionele werkhouding komen, uit je expertise stappen. Dat kost meer tijd.” De commercial met Hill is voor bedrijven gemaakt, maar dezelfde stijl wordt ook toegepast voor zelfpromotie. Zo maakte rapper 50 Cent in de talkshow Jimmy Kimmel Live! een commerical voor een zogenaamde 50 Cent Store.

Dick's Pizza

Voor de promotie van een comedian-wedstrijd van zender SiriusXM maakte communicatiebureau TAXI in Toronto (Canada) een video over Dick’s Pizza. De reclame voor dit fictieve pizzarestaurant combineert slechte special effects met grappen over – jawel – dicks. “Ze maakten niet alleen een video, maar zelfs een echt winkelpand met de naam Dick’s Pizza boven de deur. De winkel gaat alleen nooit open”, vertelt Dano. Creative director Jeff MacEachern van TAXI vertelde tegen AdWeek dat de klant ervoor open stond om verder te gaan dan normaal. Doel: lachers op de hand krijgen en zorgen dat de content wordt gedeeld.

“De video’s werken vooral goed voor een jonger publiek. Ze zijn echt gericht op Generation Y”, legt Dano uit. “Creëer een viral die massaal geshared wordt. Ja, het is echt clickbait.” Meer weten over video en wat JUNCTION hierin voor jou kan betekenen? Neem dan contact op met Motion Designer Dano.

NOW


Nieuw: JUNCTION Content Programma. Verhalen die de kern van je merk raken. 

Ruth Wetting
Ruth Wetting

Ruth Wetting

Businessmanager

Herwig Smits
Herwig Smits

Herwig Smits

CEO

CeBIT in Hannover was erg inspirerend!

Wat een geweldige dingen hebben we gezien op @cebit in Hannover! Bekijk onze sfeerimpressie! #JunctionOnTour pic.twitter.com/DPEICbKxRb

@JUNCTIONnl


Herwig Smits
Herwig Smits

Herwig Smits

CEO
Ruth Wetting
Ruth Wetting

Ruth Wetting

Businessmanager
Roel Tiemessen
Roel Tiemessen

Roel Tiemessen

Strategie & concept
Sander Renkema
Sander Renkema

Sander Renkema

CEO
Lisa Zoet
Lisa Zoet

Lisa Zoet

Projectmanagement

Martin van Put
Martin van Put

Martin van Put

Productions
Bert Vas Dias
Bert Vas Dias

Bert Vas Dias

Strategie & concept
Marcel Schiphof
Marcel Schiphof

Marcel Schiphof

Programma management
Nicole de Boer
Nicole de Boer

Nicole de Boer

Art director
Marja Siebenga
Marja Siebenga

Marja Siebenga

Programma management

Anja Zijlstra
Anja Zijlstra

Anja Zijlstra

Content design & publishing
Alex Hamming
Alex Hamming

Alex Hamming

Strategie & concept
Eric Gielstra
Eric Gielstra

Eric Gielstra

Design
Onne Frits Kleefstra
Onne Frits Kleefstra

Onne Frits Kleefstra

Content design & publishing
Dano Nunes
Dano Nunes

Dano Nunes

Motion Designer

Winda Bults
Winda Bults

Winda Bults

Design
Henriëtte Klijnstra
Henriëtte Klijnstra

Henriëtte Klijnstra

Content manager
Wouter Slotegraaf
Wouter Slotegraaf

Wouter Slotegraaf

Technology @Freed
Syrt Glazema
Syrt Glazema

Syrt Glazema

Content design & publishing
Arjan Stokkers
Arjan Stokkers

Arjan Stokkers

Projectmanagement
Jan Kooistra
Jan Kooistra

Jan Kooistra

Technology @Freed
Simon Schoon
Simon Schoon

Simon Schoon

Content publishing
Isabelle Smits
Isabelle Smits

Isabelle Smits

Projectmanagement
Pieter Majoor
Pieter Majoor

Pieter Majoor

Online advertising @in2search
Yvon Holland
Yvon Holland

Yvon Holland

Reception
Ruurd Potma
Ruurd Potma

Ruurd Potma

Content design & publishing + Motion design
Lennart Moes
Lennart Moes

Lennart Moes

Online advertising @in2search
Lucas Roffel
Lucas Roffel

Lucas Roffel

Financial control
Fleur Hogenhout
Fleur Hogenhout

Fleur Hogenhout

Projectmanagement
Xandra Groenewold
Xandra Groenewold

Xandra Groenewold

PR & Media @Pro-Time

Clients

CLIENTS

De merken waar wij met plezier voor werken.






Contact

CONTACT

Nieuwsgierig?  Een vraag of uitdagend idee?

Kom gerust eens langs, je bent van harte welkom!