Economic Board Groningen

vorige case

EBG

Voor hetzelfde geld maken we er iets moois van!

Meer bedrijvigheid en dus meer banen in Noord-Groningen, dat is wat EBG wil realiseren! Hoe? Door regionale ondernemers te ondersteunen met geld en advies en door nieuwe bedrijven naar de regio te trekken. Aan JUNCTION de eer om EBG daarin te ondersteunen op het gebied van communicatie.

Wat hebben wij precies gedaan? EBG neemt bijna alle diensten van onze menukaart af. Van logo-ontwerp en ontwikkeling van de visuele identiteit tot diverse websites, online activaties en motion. Hieronder een greep uit het werk dat we voor EBG ontwikkeld hebben.

Opdracht 1: Introductie GROEIfonds
Het GROEIfonds  is een laagdrempelig en aantrekkelijk fonds voor ondernemers die willen investeren en ondernemen in Noord-Groningen. Maar hoe introduceer je zo’n fonds onder regionale ondernemers?

Onze oplossing
Daar waar andere kapitaalverstrekkers risico’s zien, ziet het GROEIfonds kansen. Het GROEIfonds durft meer! Met een complete campagne, waar online en offline elkaar perfect aanvulden, gaven wij invulling aan deze krachtige boodschap. Van website en online advertising tot radio en print.

Resultaat
10 miljoen euro! Dat is wat EBG investeerde in 13 verschillende bedrijven. Een indrukwekkend resultaat!

Opdracht 2: Eemsdelta Expo 2017
EBG presenteerde zich tijdens de Eemsdelta Expo 2017. De beurs waar de grootste bedrijven uit Noord Nederland samenkomen. Een perfecte gelegenheid om in gesprek te komen met ondernemers! Daarnaast vond hier het EBG Pitch event plaats. Ondernemers met een goed idee konden hier live pitchen, het publiek bepaalde grotendeels hoe de beschikbare € 20.000,- werd verdeeld.

EBG schakelde ons in voor de creatieve invulling van de beursstand, maar ook om deelnemers en toeschouwers te trekken naar het Pitch-event.

Onze aanpak
Een goed verhaal trekt mensen. Daarom hebben wij een plek gecreëerd waar dit verhaal het beste verteld kan worden: het EBG-café. De muren van het café bestaan uit fraaie illustraties die het verhaal van EBG vertellen. Onder het genot van een heerlijk kopje koffie, geserveerd door een barista, sprak EBG vele ondernemers. Zo ontstaan immers de meest vruchtbare ideeën en relaties!

Om ondernemers te enthousiasmeren deel te nemen aan de EBG Pitch, ontwikkelden wij een online campagne. 21 ondernemers schreven zich in en presenteerden hun idee op de selectiedag. Hieruit werden 4 ondernemers geselecteerd die tijdens het event live mochten pitchen. Om publiek te trekken voor dit event, zetten we tevens een online campagne in. En met succes, want de pitchtent was bomvol!

De eerste prijs ging naar Mothers United. Tranen rolden over de wangen van de winnaressen. Deze moeders willen mensen blij maken met hun heerlijke gerechten en begonnen daarom een cateringbedrijf. Inspirerend!