Engie

Engie

Watt wek jij op?

DeĀ  opdracht

Groene energie heeft de toekomst! Met de verkoop van zonnepanelen wil Engie de wereld beter doorgeven aan volgende generaties. De consument is bereid om in zonnepanelen te investeren, maar dan moet het wel direct financieel resultaat opleveren(trigger). Wel moet hij zich eerst door de complexe materie van zonnepanelen een weg banen (barrier).

Deze ‘trigger en barrier’ bieden Engie kansen om verdere groei te realiseren in duurzame energie oplossingen. Maar hoe overtuig je een groep potentiële consumenten op een indringende manier om in zonnepanelen te investeren?

Onze oplossing

Om zowel bestaande als nieuwe klanten te bereiken, ontwikkelden wij het uitdagende thema ‘Watt wek jij op?’ Het antwoord hierop komt terug in de campagnetitel “Je kan je energie toch veel beter gebruiken?”. Zo worden consumenten op een vriendelijke, maar rechtstreekse manier bewust gemaakt van hun energieverbruik. De titel komt terug in diverse online communicatiemiddelen die leiden naar wattwekjijop.nl. Daar kan je direct berekenen hoeveel je op jaarbasis bespaart als je zonnepanalen neemt.

Om de keuze voor huidige klanten nog makkelijker te maken, heeft Engie tijdelijk de ‘vrij & blij service’. Engie regelt de installatie van zonnepanelen van A tot Z. Wel de lusten, niet de lasten. Dat beelden wij uit met een aftellende zonnepaneel-klok. Zo weten klanten precies tot wanneer de actie loopt!