Súdwest-Fryslân

Súdwest-Fryslân

Alleen samen kun je het écht eigen maken

De opdracht

Na de samenvoeging van vijf Friese gemeenten ontstond Sudwest-Fryslan. Een schitterende, unieke gemeente voor bewoners, bedrijven en toeristen. Daar hoort natuurlijk ook een passende identiteit en corporate story bij. Ons plan van aanpak was voor de nieuwbakken gemeente reden om samen met ons aan de slag te gaan.

Onze aanpak

De positionering van de gemeente was al ontwikkeld. Onze opdracht was: ontwikkel een logo, huisstijl, corporate story en communicatiecampagne. We wilden dat het echt hún identiteit werd. Daarom richtten we het proces zo in dat de gemeente nauw betrokken bleef bij de conceptontwikkeling. Na de keuze van de designroute hielpen we ook bij het intern introduceren van de huisstijl en campagne.

 

"Súdwest-Fryslân, eigenzinnig en bijzonder!"

Het resultaat

Het logo werd onthuld met een introductiefilmpje en een animatie van het logo. Binnen de gemeente werd het logo enthousiast ontvangen. Het design haalde zelfs de noordelijke pers. Met de huisstijl en het communicatieconcept is een stevig fundament gelegd om Sudwest-Fryslan op de kaart te zetten, ook op nationaal en internationaal niveau.