Legamaster

Legamaster

Een canvas voor verhalen

De opdracht

Legamaster biedt verhalen een visueel podium, van flipovers en whiteboards tot state-of-the-art e-screens. Deze pioneer op het gebied van digitale presentaties vroeg ons een nieuwe visual identity te ontwikkelen en deze vast te leggen in een manual die internationaal geraadpleegd kan worden.

Onze aanpak

Legamaster levert haar klanten als het ware een canvas en opdrachtgevers bepalen de inhoud. Dat canvas zal steeds vaker digitaal zijn: breedbeeld is de norm. De technische breedbeeldverhouding van 16:9 is het uitgangspunt geworden voor de nieuwe visual identity. Een stijl die als een ‘blauwe’ draad door alle communicatiemiddelen loopt.

 

Een helder, consistente uitstraling gebaseerd op een eenvoudig principe.

Het resultaat

Een veelheid aan on- en offline communicatiemiddelen in een eenduidige stijl: professioneel, zakelijk en duidelijk. De design guidelines zijn vastgelegd in een uitgebreide manual. Legamaster heeft deze, samen met basisstramienen voor communicatiemiddelen, beschikbaar gesteld aan o.a. trade marketeers en distributeurs in meer dan vijftig landen.