TVM verzekeringen

TVM verzekeringen

Samen werken aan veiliger transport

Sinds 2004 verzorgen wij met trots een groot deel van de communicatie voor TVM, de grootste transportverzekeraar van Nederland. We trekken samen op in aansprekende activatieprogramma’s op het gebied van transportveiligheid, innovatie, relatiebeheer, sponsoring en maatschappelijke initiatieven. Daarnaast verzorgen wij de doorvertaling van de huisstijl naar diverse uitingen.

Opdracht 1: postercampagne Henk&Harrie
TVM wordt helemaal tureluurs van al dat ge-app achter het stuur. Appende verkeersbarbaren zorgen voor gevaren. Daarom vroeg TVM ons om een pakkende postercampagne te ontwikkelen. Het doel was om truckers bewust te maken van de gevaren van smartphonegebruik in het verkeer.

Onze aanpak
Eerder ontwikkelden wij de stripfiguren Henk&Harrie. Dit zijn twee truckers waarmee wij op laagdrempelige en ludieke manier met de doelgroep truckers communiceren. Omdat eerdere Henk&Harrie campagnes succesvol bleken, haalden we ze wederom uit de kast voor deze postercampagne. Ons creatieve team heeft de campagne van slogan tot striptekeningen in elkaar gezet. Online doe je langs de lijn!


Opdracht 2: bewustwordingscampagne transportveiligheid 
Ontwikkel een bewustwordingscampagne waarbij transportveiligheid als key issue centraal staat. We hebben ons als eerste gefocust op de interne doelgroep van TVM (alle medewerkers).

Onze aanpak
In een BrainPower sessie is er samen met het TVM team een communicatieprogramma (thema + uitwerking in middelen) ontwikkeld teneinde de interne organisatie bewust te maken van het algemene belang van transportveiligheid en daarnaast kritisch te laten kijken naar het individuele rijgedrag. Het thema zal uiteindelijk doorvertaald worden in communicatiemiddelen omtrent transportveiligheid ten behoeve van externe doelgroepen.

TVM Jaarverslag op YouTube