Waddenvereniging

Waddenvereniging

Handen af van ons prachtige Werelderfgoed

De opdracht

Ruimte, rust en stilte en tegelijkertijd dynamiek, energie en levendigheid. Dat is het prachtige paradoxale karakter van het Waddengebied. De Waddenvereniging zet zich al 50 jaar in om dit unieke Werelderfgoed te beschermen. Hard nodig, want er dreigt gevaar van zoutboringen in het kwetsbare gebied. De Waddenvereniging vroeg ons een nieuwe huisstijl te ontwikkelen en diverse campagnes ter ondersteuning van de bescherming van dit unieke Werelderfgoed.

Onze aanpak

Veel en goed samenwerken. Dat hebben we met de Waddenvereniging gedaan. Zowel op strategisch niveau als op het creatieve vlak. Met onze BrainPower sessies zijn we bij de Waddenvereniging in Harlingen, met zicht op het Wad, aan de slag gegaan.

 

"De ongezouten confrontatie"

Het resultaat

Naast een nieuwe huisstijl, gebaseerd de kunstwerken van Jan Loman, ontwikkelden wij meerdere campagnes. De eerste campagne die wij bedachten richtte zich op actievoeren tegen zoutboringen. De campagne bestond uit twee delen: Stop Fout Zout! als je van de Wadden houdt en Koop Goed Zout! als je van de Wadden houdt. De Goed Zout! zoutvaatjes waren online  te bestellen en werden gebruikt in tal van Friese horeca zaken. Met de WAD500 zetten we in op het werven van nieuwe zakelijke partners van de Waddenvereniging. Ter promotie van de vismigratierivier ontwikkelde JUNCTION de campagne 'Dubbele Afsluitduik'.

Dubbele Afsluitduik ter promotie van de vismigratieriver
Werven van zakelijke partners met de WAD500