Ziggo Experience

Ziggo Experience

Een shop-in-shop belevenis voor shopper value

De opdracht

Ziggo wil de leukste en meest sympathieke aanbieder van access, content en communicatiediensten zijn. Maar de producten en diensten zijn soms complex en dat is voor mensen best een obstakel. Natuurlijk heeft Ziggo een website waar alles prima wordt uitgelegd. Maar zelf proberen en een persoonlijke demonstratie in de winkel is nog duidelijker, overtuigender én leuker! Onze opdracht was dan ook: zorg voor ‘brand love’ en help shoppers te kiezen voor Ziggo producten en diensten.

Onze aanpak

Met onze Junction aanpak hebben we eerst onze krachten gebundeld met de marketing en retail specialisten van Ziggo. In een aantal sessies hadden we eerst de strategie en vervolgens het concept klaar. We gingen voor informatie, demonstratie en actieve verkoop vanuit een interactieve shop-in-shop. Te beginnen bij MediaMarkt en Saturn, waarmee we ook om tafel gingen.

Voor de uiteindelijke realisatie hebben we onze Junction media- en technologie partners aangehaakt. Voor het maken van films. Voor de tablet applicaties (video personaliseren, gaming). Voor de bouw en lichteffecten van de shop.

 

“De Ziggo Experience, werkt als een visuele magneet”

Het resultaat

We maakten een interactieve shop met entertainment elementen gericht op de persoonlijke interesses van bezoekers. Een shop met maximale zichtbaarheid voor Ziggo en veel stopping power. Met een Ziggo team voor uitleg en advies. Shoppers konden een film personaliseren en delen en een quiz spelen. De persoonlijke combideals die je via de Ziggo Experience kreeg, hielpen MediaMarkt en Saturn om naast Ziggo producten en diensten ook televisies en andere hardware te verkopen.

Na enkele pilots gedraaid te hebben, werd de Ziggo Experience niet alleen uitgerold in meerdere MediaMarkt en Saturn filialen. Ook in andere retailformules werd een aangepaste versie van de Ziggo Experience uitgerold.

Bezoekers zien hun eigen film in première gaan