Blog: JUNCTION On Tour

JUNCTION On Tour: 2e editie

Google, Bar Brasserie Joris en RTL Z


Door Lennart Moes

Vrijdag 24 juni: de dag van Brexit én de tweede JUNCTION on Tour! Een nieuwe dag om geïnspireerd te raken op het gebied van media, creativiteit en technologie. Thema van de dag: Video! Bestemmingen: Google, Brasserie Joris, RTL Z.

JUNCTION on Tour is een initiatief van JUNCTION People, een samenwerkingsverband tussen vijf noordelijke mediabedrijven:
 

  • Full service internetbureau iWink
  • av-communicatiebureau Pro-Time Broadcast & Content
  • online advertising bureau in2search
  • mobile en interactive specialist Freed
  • JUNCTION Creativity. Media. Technology.


​De 2e editie van JUNCTION on Tour begint om 07.00 uur in Groningen. Via pick-ups in Drachten en Emmeloord reizen we met 36 enthousiaste professionals naar Google in Amsterdam. Om 09.30 uur worden we ontvangen in de Loft: de huiskamer van Google (naast de Gym).

Google
Jort Schutte, creative lead van het marketingbureau Google Zoo, neemt ons mee in zijn visie op video content. Met concrete cases van o.a. Volvo, Booking.com en Wehkamp wordt duidelijk hoe video op verschillende manieren succesvol kan worden gecreëerd en ingezet door bedrijven.

David Wijland, Agency Development Manager bij Google, zet helder uiteen op welke wijze de videoconsumptie verandert, welke nieuwe mogelijkheden dat biedt voor video marketing en hoe impact van video op een merk kan worden gemeten.

Interessant weetje: Wist jij dat de gemiddelde leeftijd van de dagelijks YouTube-gebruiker 39 jaar is?

Bar Brasserie Joris
In hartje centrum van IJsselstein worden we gastvrij ontvangen bij Bar Brasserie Joris. Eigenaar Wouter Vermaat vertelt ons over de rijke historie van de locatie en het ontstaan van de Bar Brasserie Joris.

Onder het genot van een heerlijke lunch wordt aandachtig geluisterd naar de mogelijkheden van Virtual Reality. Roel Tiemessen van JUNCTION vertelt over de historie, huidige toepassingen en (nabije) toekomst van Virtual Reality.

Uiteraard was het mogelijk Virtual Reality zelf te ontdekken!

RTL Z
De afname van tv-consumptie heeft geleid tot een aardschok in de televisiewereld. Joris van Lierop, uitgever van RTL Nieuws, vertelt hoe de mediaconsumptie is veranderd en wat de gevolgen hiervan zijn voor mediawereld.

Programmamaker bij RTL Z, Jeroen Windt, neemt ons mee in de overwegingen voor programma’s van RTL Z, crossmediale concepten zoals Bright.tv en hoe integriteit en geloofwaardigheid van programma’s wordt bewaakt.

We sluiten af met een borrel en rondleiding over de nieuwsredactie van RTL en mogen een kijkje nemen vóór de camera’s in studio 9: de modernste studio in de wereld!

Om 18.45 uur verlaten we Hilversum en rijden we geïnspireerd richting het hoge Noorden. De reacties in de bus zijn eenduidig: het was een zeer geslaagde, inspirerende dag met hele leuke mensen.

Tot de volgende JUNCTION on Tour! Je alvast opgeven voor de volgende On Tour kan via info@junction.nl