Blog: Online content en strategieën

Pak je moment

Het Hero, Help, Hub-model en de People/Moment-matrix


Er bestaan talloze strategieën en modellen voor het plaatsen van online content. CEO Herwig Smits van JUNCTION is geïnspireerd door Joris Merks-Benjaminsen, Head of Digital Transformation bij Google en schrijver van meerdere marketingboeken. Merks-Benjaminsen beschrijft in Online Brand Identity het Hero, Help, Hub-model dat door YouTube is ontwikkeld. Volgens hem geeft dit model een goede balans tussen push, pull en re-engagement. Met meerdere soorten content kan je relevant zijn voor verschillende mensen op verschillende momenten.

Hero gaat om hét moment. Waar wil je met je merk prominent aanwezig zijn: jouw Hero-moment. Een goed voorbeeld daarvan is de Super Bowl in Amerika, maar kan ook het EK atletiek in Amsterdam zijn. Op dat ene moment is jouw merk overduidelijk aanwezig, bijvoorbeeld met een grappig filmpje dat vervolgens viral gaat.

Bij Help-content gaat het om vragen die jij als merk wilt beantwoorden. Dat betekent ook dat je goed voor ogen wilt hebben welke vragen je juist niet wilt beantwoorden. De antwoorden die je wel geeft, zijn jouw onderscheidend vermogen. Volvo beantwoordt vragen over veiligheid bijvoorbeeld in de vrachtwagencabine, in lijn met een van hun bekendste speerpunten. Hub is de basis content en draait om het werken aan een band tussen jou en de gebruiker. Jouw klanten en gebruikers moeten steeds terugkomen bij jouw merk.

Een ander model dat Merks-Benjaminsen beschrijft is de People/Moment-matrix. Hierin staan drie simpele vragen centraal:

-    Welke groep mensen willen we aanspreken?
-    Wanneer willen we hen aanspreken?
-    Wanneer willen zij aangesproken worden?

Een mooi voorbeeld vindt Herwig de promotie van Sonos, de draadloze speakers voor thuis. Sonos koos een aantal relevante momenten uit waarop het merk in de hoofden van mensen moet zijn, bijvoorbeeld bij het kopen van een smartphone (je telefoon is je afstandsbediening van je speaker), verhuizen (meer kamers, geen kabels), een concert bezoeken (je huis kan een concert zijn).

Als deze eerste boodschap iemand heeft getriggerd, krijgt hij de volgende online boodschap over hoe het product werkt. Zo komt iemand steeds verder in de funnel. In de derde laag kan je de speakers en de mogelijkheden laten zien. Alles draait in deze matrix om het vinden van de juiste mensen en het juiste moment.

Herwig is erg enthousiast over deze strategieën en de mogelijkheden die ze bieden. Hij laat graag zien wat ze voor jouw merk of bedrijf kunnen betekenen. Neem contact op met Herwig.

NOW


Nieuw: JUNCTION Content Programma. Verhalen die de kern van je merk raken. 

Ruth Wetting
Ruth Wetting

Ruth Wetting

Businessmanager

Herwig Smits
Herwig Smits

Herwig Smits

CEO

CeBIT in Hannover was erg inspirerend!

Wat een geweldige dingen hebben we gezien op @cebit in Hannover! Bekijk onze sfeerimpressie! #JunctionOnTour pic.twitter.com/DPEICbKxRb

@JUNCTIONnl


Herwig Smits
Herwig Smits

Herwig Smits

CEO
Ruth Wetting
Ruth Wetting

Ruth Wetting

Businessmanager
Roel Tiemessen
Roel Tiemessen

Roel Tiemessen

Strategie & concept
Sander Renkema
Sander Renkema

Sander Renkema

CEO
Lisa Zoet
Lisa Zoet

Lisa Zoet

Projectmanagement

Martin van Put
Martin van Put

Martin van Put

Productions
Bert Vas Dias
Bert Vas Dias

Bert Vas Dias

Strategie & concept
Marcel Schiphof
Marcel Schiphof

Marcel Schiphof

Programma management
Nicole de Boer
Nicole de Boer

Nicole de Boer

Art director
Marja Siebenga
Marja Siebenga

Marja Siebenga

Programma management

Anja Zijlstra
Anja Zijlstra

Anja Zijlstra

Content design & publishing
Alex Hamming
Alex Hamming

Alex Hamming

Strategie & concept
Eric Gielstra
Eric Gielstra

Eric Gielstra

Design
Onne Frits Kleefstra
Onne Frits Kleefstra

Onne Frits Kleefstra

Content design & publishing
Dano Nunes
Dano Nunes

Dano Nunes

Motion Designer

Winda Bults
Winda Bults

Winda Bults

Design
Henriëtte Klijnstra
Henriëtte Klijnstra

Henriëtte Klijnstra

Content manager
Wouter Slotegraaf
Wouter Slotegraaf

Wouter Slotegraaf

Technology @Freed
Syrt Glazema
Syrt Glazema

Syrt Glazema

Content design & publishing
Arjan Stokkers
Arjan Stokkers

Arjan Stokkers

Projectmanagement
Jan Kooistra
Jan Kooistra

Jan Kooistra

Technology @Freed
Simon Schoon
Simon Schoon

Simon Schoon

Content publishing
Isabelle Smits
Isabelle Smits

Isabelle Smits

Projectmanagement
Pieter Majoor
Pieter Majoor

Pieter Majoor

Online advertising @in2search
Yvon Holland
Yvon Holland

Yvon Holland

Reception
Ruurd Potma
Ruurd Potma

Ruurd Potma

Content design & publishing + Motion design
Lennart Moes
Lennart Moes

Lennart Moes

Online advertising @in2search
Lucas Roffel
Lucas Roffel

Lucas Roffel

Financial control
Fleur Hogenhout
Fleur Hogenhout

Fleur Hogenhout

Projectmanagement
Xandra Groenewold
Xandra Groenewold

Xandra Groenewold

PR & Media @Pro-Time

Clients

CLIENTS

De merken waar wij met plezier voor werken.






Contact

CONTACT

Nieuwsgierig?  Een vraag of uitdagend idee?

Kom gerust eens langs, je bent van harte welkom!