Bovenstaande krantenkop was in september 2018 het begin van iets wat per januari 2019 werkelijkheid zou worden: de geboorte van Junction creative + digital agency. Nu we ons eerste kaarsje als spiksplinternieuwe organisatie bijna mogen uitblazen, blikken we terug op het jaar waarin we voor het eerst officieel de koppen bij elkaar staken. ‘Heads together, hands together’, schreven we. En dus presenteren we ons eerste jaar graag aan de hand van onze eigen headlines. Vinden we wel zo toepasselijk.
Leuk idee, zo’n fusie, maar er komt best even wat bij kijken. Naast onze eigen huisstijl, website (mooi geworden, hè?) en een flinke verhuizing, was de grootste uitdaging het samenstellen van compleet nieuwe teams. We hebben nu zo’n zeventig knappe koppen uit allerlei disciplines onder één dak. Dat brengt een nieuwe cultuur, nieuwe kernwaarden en nieuwe werkprocessen met zich mee, waaraan we het afgelopen jaar flink hebben gesleuteld. Wat blijkt? Op het kruispunt van media, creativiteit en technologie gebeuren hele mooie dingen. Zo zagen we dit jaar tientallen blije koppen in oude eendjes tijdens een jaren ‘70-party, gingen we samen naar Hamburg en – niet te vergeten – maakten we een heleboel werk waarin onze specialismen samenkwamen en waar we ontzettend trots op zijn.
In 2019 zag niet alleen Junction het levenslicht: dat deden ook een heleboel baby’s. De opdrachten voor Kabrita, producent van babyvoeding op basis van geitenmelk, gingen we dan ook aan met kinderlijk enthousiasme. We maakten beursstands, socialmediacontent, beeldmateriaal en verpakkingen. Ook zorgden we er – zonder te mekkeren – voor dat je met een VR-bril zelfs vanuit China een kijkje kunt nemen op een Nederlandse geitenboerderij. Wij kunnen niet wachten om er in 2020 weer een goat year van te maken. We zeggen het gewoon: vooruit met de geit!
Wie regelmatig met de vlam in de pijp door de Brennerpas scheurt, is bekend met de Ridders van de Weg. TVM beloont vrachtwagenchauffeurs die lang schadevrij rijden al een aantal jaar met deze titel. In 2019 gooide TVM het roer om: samen met Junction werden de Ridders in een nieuw – en ruimer – harnas gehesen. Onder de noemer TVM Awards organiseerden ze een nationaal evenement waarvoor Junction alle communicatie verzorgde, inclusief NK Veiligste Chauffeur én Hélène Hendriks. Benieuwd? Je leest er meer over in onze case. Volgend jaar pakken we de linkerbaan om de TVM Awards nog bekender te maken. Wordt vervolgd!