junction
campagne, concept

Friesland Campina Afrika veroveren met Hollandse melk

Melk is goed voor elk. Niet alleen in Europa, maar ook in Afrika, Zuid-Amerika en de Caribbean wordt het volop gedronken. Daar kopen ze vaak geen pak, maar maken ze het zelf met melkpoeder. Wat de oorsprong van die witte motor is, weten de kinderen en hun ouders vaak niet. FrieslandCampina Export wilde laten zien dat haar melk van echte Hollandse koeien komt!

opdrachtgever
Friesland Campina Export
branche
FMCG
tags
concept & campagne

Kijkje in het weiland

Om te laten zien dat de melk van FrieslandCampina (in tegenstelling tot die van de concurrentie) van Hollandse koeien komt, zou je de consument het liefst meenemen naar het weiland. Vanuit Afrika is dat alleen een beetje lastig. Toch creëerden we een campagne waarin we de consumenten een kijkje lieten nemen.

play

De boer op

In twee tv-commercials kwamen kinderen als in een droom terecht tussen onze befaamde koeien. Daarnaast ontwikkelden we de Holland Fun Farm. Op deze speelboerderij kunnen de kids koeien melken, op de foto als boer, melk proeven en krijgen ze leuke en leerzame kleurplaten mee.