junction
contentmanagement, social media

Douwe Egberts Zichtbaarheid zonder spek, maar mét bonen

Om ervoor te zorgen dat gasten in de Douwe Egberts Cafés eens voor iets anders kiezen dan hun vaste bakkie pleur, verzorgen wij de uitingen rondom de specials. Voor de vestiging in Leeuwarden gaan we nog een stapje verder; daarvoor verzorgen we vanaf dag één de socialmediastrategie. Niet zonder resultaat, want het café heeft inmiddels meer dan vijfentwintigduizend (!) volgers. Daar drinken we een bakkie op!

opdrachtgever
Douwe Egberts
branche
horeca
tags
social media, contentmanagement

Plaatjes waar je dorst van krijgt

Naast een hele verzameling cappuccino’s, lungo’s, café latte’s en meer drinkbaar geluk, schenken de Douwe Egberts Cafés van Nederland elke twee maanden een andere special. Wij denken mee over de smaak en verzorgen de styling, fotografie, tekst en vormgeving. Zo kunnen de cafés in zeven grote Nederlandse steden hun gasten steeds verrassen met iets nieuws.

Barista’s in beeld

Wie Douwe Egberts Café Leeuwarden binnenloopt, staat meteen oog in oog met de lachende barista’s achter de counter. Wij vonden het niet meer dan logisch dat deze stralende middelpunten ook online de show zouden stelen. Door de barista’s en vaste gasten een prominente rol in de contentstrategie te geven, zorgen we online voor herkenbaarheid en houden we de fans betrokken.

Cafeïne en bubbels

Douwe Egberts Café Leeuwarden heeft op Facebook en Instagram inmiddels meer van vijfentwintigduizend volgers. Niet gek toch, in een stad met 107 duizend inwoners? Daarnaast zorgen de specialposters er elke dag voor dat mensen in zeven grote steden in Nederland eens kiezen voor een ander kopje koffie. Reden genoeg om na al die cafeïne eens wat bubbels te ontkurken!