Met zekerheid durven we te zeggen dat het je is overkomen: je ziet ineens iets op je beeldscherm dat je wel héél bekend voorkomt. Diezelfde blauwe fiets die je eerder googlede, komt nu - zonder dat je er naar zocht - op een andere website weer voorbij. Kijk, da’s nou een klassiek voorbeeld van retargeting door middel van display advertising. Door de advertentie denk je opnieuw aan de fiets, en besluit je misschien zelfs de fiets te kopen. Display advertising is een vorm van online adverteren op maat om potentiële klanten te vinden. Het is een soort verbinding tussen aanbod en (mogelijke) vraag. Maar hoe werkt dat? De grote kracht van display advertising is targeting. ‘Goed’ richten en schieten.
Er zijn heel wat mogelijkheden om je online advertenties te richten op jouw doelgroep. Bij display advertising draait het vooral om het opbouwen van naamsbekendheid in de juiste kringen: de doelgroep die al zoekt naar soortgelijke producten. Je kunt dit doen door bijvoorbeeld binnen een bepaalde straal van jouw vestiging te adverteren, te richten op een bepaalde leeftijdsgroep of te richten op websites rond een bepaald thema, zoals reizen en sport. Uiteindelijk herinner je door online adverteren met display advertising jouw doelgroep constant aan jouw bestaan en jouw aanbod, waardoor deze sneller geneigd is bij je (terug) te komen. Door de juiste keuzes te maken, helpen we je jouw gewenste doelen te bereiken.
We bespreken je doelstellingen en maken kennis met de doelgroep. Door vervolgens samen over het doel van de campagne, de banners en landingspagina na te denken, halen we er het maximale rendement uit.
Onze designers ontwerpen banners in HTML5. In deze banners is meer mogelijk dan in een statische afbeelding alleen: animaties of wisselende afbeeldingen maken de advertentie naast razendsnel ook extra opvallend en professioneel.
We zetten de campagne op en stellen jouw doelgroep in. Van woonplaats tot leeftijd en interesses: door goed te richten verbinden we aanbod met (mogelijke) vraag.
Tijdens een lopende campagne wordt er continu data verzameld. Door de data te analyseren kunnen we de campagne bijsturen, om zo de campagne rendabeler en effectiever te maken.
Hebben mensen eerder je website bezocht? Dan kunnen we online adverteren met dynamische beeldadvertenties mensen herinneren aan jouw website. Remarketing noemen we dat. Een juiste remarketingstrategie weet mensen te activeren om tóch terug te komen en te converteren. En dat is natuurlijk wat we willen.
We gaan voor resultaat. Daarvoor hebben we de kennis en ervaring in eigen huis. Zo kunnen we de juiste banners maken die jouw doelgroep aanspreken. Onze designers maken de banners trouwens standaard in zeven formaten voor verschillende plaatsen op diverse websites. En onze online marketeers maken gebruik van slimme technologie, zodat jouw boodschap altijd op de meest waardevolle posities op de grootste en bekendste websites getoond wordt aan de voor jou relevante doelgroep. Zo zorgen wij voor succesvolle display advertising!
Voor de volgende merken hebben wij display advertenties ingezet.
Bij Junction hebben we de kennis, certificaten en experts in huis om jouw doelgroep te bereiken, zodat niets een waslijst aan nieuwe klanten nog in de weg staat!
Liever direct contact? Neem hieronder contact op via telefoon of WhatsApp.