fbpx

Arbeidsmarkt-communicatie

Het vinden van goed personeel is best een uitdaging. Je bent immers niet alleen op zoek naar een kandidaat met de juiste papieren, maar naar iemand die de juiste motivatie heeft en past bij de organisatiecultuur. En zelfs als je je wensen perfect weet te omschrijven in een vacature, is het nog een hele kunst om die ideale kandidaat naar je website te krijgen. Soms zijn het juist de mensen die niet op zoek zijn. De oplossing? IJzersterke arbeidsmarktcommunicatie. Wij brengen samen met jou de doelgroep in kaart, zorgen voor een creatief concept waarmee je opvalt tussen de rest van het vacatureaanbod en zetten de juiste marketingkanalen in om jouw toekomstige collega te bereiken. Hieronder vind je een overzicht van onze mogelijkheden binnen deze expertise.

Candidate journey sessie

Je weet al wat voor medewerker je zoekt, nu is het tijd om te zorgen dat hij bij jouw organisatie terechtkomt. De keuze voor een nieuwe baan maakt iemand niet in een dag. Het is daarom belangrijk om te begrijpen welke stappen iemand doorloopt tot het moment dat hij voor het eerst z’n weekend bespreekt bij jullie koffieautomaat. Hoe komt iemand voor het eerst in aanraking met jullie organisatie? Hoe zorgen we ervoor dat er een goed beeld gevormd wordt? En hoe maken we het solliciteren zo makkelijk (en aantrekkelijk) mogelijk? Tijdens een candidate journey sessie duiken we samen in het hoofd van de doelgroep, zodat we aan het eind van het dagdeel de juiste basis hebben voor het creatieve concept en de marketingmix.

Creatief concept arbeidsmarktcommunicatie

Met een goed beeld van de doelgroep op zak, ontwikkelen we een creatief campagneconcept waarmee jullie vacature écht opvalt. Onze creatief strategen met de expertises grafisch ontwerp en copywriting schetsen op locatie de mogelijke creatieve richtingen. Daarvoor gebruiken ze de input van jullie team. Na de interactieve sessie presenteert ons team een definitief campagneconcept waarmee je onderscheid maakt in de markt. Met de uitwerking van de creatieve middelen, zoals foto’s, video’s of grafische vormgeving, helpen we je ook graag!

(Online) wervingscampagne

Om ervoor te zorgen dat je doelgroep niet om jullie vacature heen kan, zetten we de juiste online en offline kanalen in. Online kanalen kunnen hierbij niet ontbreken, ze zijn een relatief goedkope en zeer doelgerichte weg om de juiste mensen te bereiken. We zetten (afhankelijk van de doelgroep) bijvoorbeeld online banners, social media advertising en Google Advertising in om verkeer naar de vacaturesite te leiden. Ook helpen we bij het ontwikkelen en/of optimaliseren van de website. We maken duidelijke afspraken over de doelstellingen van de wervingscampagne, rapporteren regelmatig en optimaliseren de campagne doorlopend.

Expertises

Medewerker - Arbeidsmarkt-communicatie

Vragen?

Neem contact op met Marie-jetske als je meer wilt weten. Zij helpt je graag!

Contact opnemen

Merken waarvoor we werken

Onze specialisten

Meer weten over arbeidscommunicatie?

Liever direct contact? Neem hieronder contact op via telefoon of WhatsApp.