fbpx

Adverteren op Spotify: de perfecte zomerhit voor jouw marketingmix

Nu. Even. Niks. De zomervakantie is in volle gang. Cocktailtje links. Boekje rechts. En grote kans dat je ondertussen geniet van zomerse hitjes. Daarvoor maak je, samen met 5,8 miljoen andere Nederlanders, natuurlijk gebruik van Spotify. De streamingdienst heeft in korte tijd een onmisbare plek veroverd in ons leven. Want die talloze podcasts en oneindige afspeellijsten? Wij kunnen geen treinrit, work-out of zondagochtend voorstellen zonder. Maar de digitale audio-hotspot is veel méér dan alleen de plek waar je je guilty pleasures grijs draait. Slimme adverteerders zien het als een gouden advertentieplatform. Hoe (en waarom) dat werkt leggen we je even snel uit. Dan kun jij weer lekker door nippen van je Piña Colada!

Een goudmijn voor adverteerders

De komst van Spotify deelde rake klappen uit aan de radio-industrie (#au). Steeds minder millennials en andere generaties luisteren naar de FM’s en kiezen voor Spotify. Logisch, want in tegenstelling tot radiostations luistert Spotify naar de luisteraar. Hoe? Door kneiterslimme technologie. De app is heel intelligent, het begrijpt haar gebruikers feilloos en doet muzieksuggesties die gegarandeerd passen bij hun smaak. Dankzij deze unieke streaming intelligence weet Spotify dus ook precies wanneer en waar jouw advertenties het best tot hun recht komen bij niet-premiumleden. En dat zorgt weer dat Spotify veel minder contactmomenten nodig heeft om blijvende impact te maken. Snap je al waarom we het een goudmijn noemen?

Van siësta tot fiesta: realtime targetten

Adverteren op Spotify is net zo simpel als het krijgen van rode billetjes op een stranddag.
In een paar tellen zet je een audio- of videocampagne op in Spotify’s ‘Ad Studio’. Je selecteert (net als op andere socialmedia-kanalen) je doelgroeps interesses, locatie of leeftijd en gaan met die banaan. Maar wat Spotify Advertising extra bijzonder maakt, is het feit dat je realtime kunt targeten op context én muziekgenres. Dat betekent dat je een advertentie voor elk moment, activiteit en humeur kunt maken. Zo is jouw product of dienst precies daar wanneer de doelgroep je het meeste nodig heeft. Iets met toeval bestaat niet?

Hulp van onze Spotify-pro’s

Dus zodra je terug bent van je dikverdiende vakantie, weet je wat je te doen staat: je gaat koffiedrinken met één van onze specialisten om te ontdekken wat jouw kansen zijn op Spotify. Nu eerst weer terug naar je handdoekje. And while you’re at it, luister ‘ns naar de onderstaande hitjes. Getipt door een paar Juncies die het kantoor nog niet verruild hadden voor een tropische bestemming. Hasta Luego!