fbpx

Google, move over. TikTok Search Ads is hier!

Let’s talk TikTok. Ja – je hoort het vast overal. Want TikTok is niet meer weg te denken uit het digitale landschap (en terecht). Dit razendpopulaire platform heeft het potentieel om jouw bedrijf naar ongekende hoogten te brengen. Kleinere bedrijven hebben al bewezen dat slimme content zorgt voor explosieve groei in verkoopcijfers. En nu, met de introductie van TikTok Search Ads, wordt het alleen maar beter. Dus ga er eens voor zitten, onze online marketeer Ietske onthult de juicy details over het nieuwe adverteren: TikTok Search Ads.

Waarom TikTok Search Ads het verschil maakt

“TikTok is het nieuwe Google,” verklaart Ietske enthousiast. “Geloof je dit niet? Vraag maar aan een Gen Z-er waar zij hun beautytips en restaurant aanbevelingen vandaan halen.” Waar millennials hun holy grail vinden bij Google, verkiest deze jongere generatie TikTok. Logisch, want de zoekfunctie van TikTok tovert in no time specifieke content tevoorschijn die je gegarandeerd interessant vindt. Hier vind je antwoord op al je vragen, eindeloze inspiratie of hilarische video’s. “Als jouw bedrijf al actief is met organische content op TikTok, beïnvloedt dit direct je positie in de zoekresultaten van jouw doelgroep. Het is precies wat je wilt om gevonden te worden!” stelt Ietske.

Change the game met SEA op TikTok

Hier komt het leuke deel: TikTok biedt straks de mogelijkheid om advertenties te tonen in de zoekresultaten. Dit verandert het hele zoekproces, want het platform opent de deuren voor betaalde advertenties (SEA). Adverteren op TikTok Search Ads stelt je in staat om Gen Z én andere generaties te bereiken. Het biedt meer controle over je campagnes en extra opties voor conversiegerichte campagnes. Bovendien krijg je toegang tot waardevolle gegevens, zoals klikgegevens, zoektermen en conversiegegevens. En hé, wie wil dat nou niet?

Hoe SEO en SEA je TikTok-marketingstrategie boost

Net zoals SEO en SEA onafscheidelijk zijn op Google, geldt dat principe ook voor TikTok. Wanneer je een rapport met SEA-zoektermen opstelt, bevat deze een schat aan waardevolle inzichten voor SEO. Door de meest gezochte termen te analyseren, kun je je TikTok-marketingstrategie flink boosten. Hoe dat werkt? Ietske legt uit: “Ontdek bijvoorbeeld waar veel gebruikers naar zoeken in relatie tot jouw product of dienst en los hun problemen op met TikTok-content.” Dit is niet alleen een kans om je doelgroep ‘n handje te helpen en kennis te laten maken met jouw producten, maar ook jouw merk heeft er baat bij: “Dit is dé manier om je doelgroep kennis te laten maken met jouw merk en ze betrokken te houden, zelfs nog voordat ze overwegen iets bij je te kopen.” Als dat niet genoeg reden is om TikTok Search Ads een kans te geven, weten wij het ook niet meer.

Hark belangrijke data binnen

“Ik wil nog één voordeel noemen: conversiegegevens.” Identificeer met TikTok Search Ads gebruikers die actie hebben ondernomen, en creëer nieuwe doelgroepen voor je toekomstige campagnes. “Dit opent geweldige mogelijkheden voor remarketing en stelt je in staat om je content specifiek op dit publiek af te stemmen met een krachtige call-to-action.”

Sta je te popelen om met TikTok Search Ads aan de slag te gaan? Wij ook! Samen ontdekken hoe TikTok Search Ads een revolutie teweeg kan brengen in jouw business?