fbpx

Hoe koppelingen het bedrijven en hun klanten makkelijker maken

Als bedrijf wil je potentiële klanten op hun wenken bedienen. Maar, laten we eerlijk zijn, dat doe je natuurlijk het liefst zonder dat het ál je tijd opslokt. Voor autobedrijf Haaima Hylkema, een familiebedrijf dat service hoog in het vaandel heeft staan, legden we koppelingen op hun website die niet alleen hen maar ook hun klanten tijd, handelingen en frustratie besparen. En dat kunnen we ook voor jou. Meer service in minder tijd. Dat is wat we noemen een win-winsituatie!

Jij wenst, wij draaien

Haaima Hylkema verkoopt auto’s van verschillende merken en levert daarnaast meerdere diensten. Om alles overzichtelijk te houden, hebben ze meerdere websites draaien. Ideaal aan de voorkant, maar iets minder ideaal aan de achterkant ontdekten ze. Ze wilden de websites graag vanuit één backend beheren. Om dat mogelijk te maken, legden we koppelingen met verschillende systemen. En dat was allesveranderend!

Eén keer ingevoerd, overal geplaatst

Een van de gelegde koppelingen is de Hexon-koppeling. De koppeling legt verbinding, middels Doorlinken Voorraad, met het OBS Voorraad Management: een solide alles-in-één platform dat invulling geeft aan je digitale omnichannel. Het grootste voordeel? Occasions hoeven maar één keer ingevoerd te worden. Na het toevoegen, aanpassen of verwijderen van een occasion stuurt het Doorlinken Voorraad Hexon-systeem een databericht naar de websites. Wij ontwikkelden een plugin die deze data verwerkt in het WordPress CMS, zodat de occasion inclusief foto’s en gegevens aangemaakt, aangepast of verwijderd wordt. Zo gaat het beheren van de occasions een stuk eenvoudiger en sneller.

Eenvoudig een inruilvoorstel aanmaken

Dat het internet echt alles weet, onderstreept CarTalk International. CarTalk International heeft de beschikking over de meest complete en accurate autodatabase door koppelingen met de grootste, beste en meest complete dataleveranciers. We hebben daarom voor Haaima Hylkema een plugin ontwikkeld die voertuiginformatie opvraagt bij CarTalk International.

Wanneer ze bij Haaima Hylkema een potentiële klant een inruilvoorstel willen doen, gaat dat compleet geautomatiseerd. Door de klant het kenteken en de huidige kilometerstand van de in te ruilen auto op de website in te laten voeren, kijkt CarTalk International naar de waarde van de auto op basis van de huidige markt en rolt er een bedrag uit dat rechtstreeks naar de klant gecommuniceerd wordt. Zo weet de klant waar-ie aan toe is én biedt Haaima Hylkema altijd een reële prijs, die marktconform is.

Leads opvolgen

Maar naast inkopen gaat het bij autobedrijven natuurlijk ook over verkopen. En ook daar viel nog wel wat (tijd)winst te behalen. Twijfelt een potentiële klant over de aankoop, of wil hij of zij meer informatie? Dan vult de klant een formulier op de website in. Deze ‘lead’ heeft opvolging nodig: een reactie van de juiste medewerker. Wij hebben een plugin ontwikkeld waarmee de lead naar het juiste ‘bakje’ gestuurd wordt in je Lead & E-commerce Follow-up pakket (LEF) van UnameIT-systeem. Met de LEF-koppeling wordt geen lead en dus geen verkoopkans meer gemist. Zodra de lead binnenkomt gaan de radars binnen het autobedrijf draaien. Als er een proefrit wordt aangevraagd, gaat die lead automatisch naar de verkoopspecialist. Klinkt goed he?

Ook zo’n gelaagde website laten aanmeten?

Of je nu een kapperszaak of bouwbedrijf hebt: voor ieder bedrijf zijn er relevante koppelingen te vinden. Automatiseren scheelt jou én je klanten tijd. Denk je nu: dat wil ik ook? Ons team van webdesigners en programmeurs staan in de zesde versnelling voor je klaar.