Meer weten?

Benieuwd naar wat online marketing voor jouw bedrijf kan beteken?

Neem contact op
junction

WhatsApp

Vraag, opmerking of behoefte aan een frisse blik? Wij zijn van 9 tot 23 uur bereikbaar op WhatsApp!

06 38 348 489

Mag het een sigaretje minder?

“Dit is de laatste, echt waar!” Het valt nog niet altijd mee om die belofte waar te maken. Maar met de hulp van SmokeFree weet maar liefst 90% van de deelnemende rokers definitief afscheid te nemen van hun rookverslaving. Of wij SmokeFree een handje wilden helpen nóg succesvoller te worden? Yes! En plots kon zelfs de stiekeme ‘partyroker’ niet meer om de online advertenties van SmokeFree heen. “Alsof die lui mijn gedachten kunnen lezen.” Een applausje voor onze marketeers!

Wat doet SmokeFree?

Door persoonlijke, individuele coaching en groepscoaching bij organisaties en bedrijven helpt SmokeFree mensen te stoppen met roken. In het kader van Stoptober, de landelijke campagne die rokers uitdaagt te stoppen in de maand oktober, zetten onze online marketeers diverse online campagnes op. Het doel? Zoveel mogelijk verkeer naar de website van SmokeFree leiden én zoveel mogelijk leads genereren.

Google advertising

Om het succes van vorige jaar te overtreffen, besloten we een nieuwe strategie toe te passen. Door een gewijzigde biedstrategie en gerichte targeting kregen we een hogere advertentiepositie. Wie tijdens Stoptober besloot een klein onderzoekje te doen naar Stoptober via Google, stuitte meteen op SmokeFree. Search advertising heet zoiets. Het gevolg? Een toename in kliks en een stijging van het aantal aanvragen (conversies) van 167%! Bovendien namen we de landingspagina flink onder de loep, zodat alle hardnekkige rokers in slechts een paar klikken op de knop meteen een aanvraag konden indienen.

Facebook advertising

En alsof dat nog niet genoeg was, ook op Facebook dook SmokeFree overal op met advertenties die haarscherp getarget waren. Dit leidde niet alleen tot meer verkeer naar de website, maar ook tot meer pagina-vind-ik-leuks en een grotere interactie met de doelgroep.

Op Facebook dook SmokeFree overal op met advertenties die haarscherp getarget waren.

Wat hebben we bereikt?

Met onze nieuwe strategie voor de search campagnes bij Google Ads, wisten we het aantal leads te verdubbelen ten opzichte van vorig jaar! Bovendien nam het aantal bezoekers flink toe (van 9.374 naar 11.285), als ook de interactie op social media. Al met al een staaltje werk om flink trots op te zijn. Tijd voor een feestje! Rookvrij, dat dan weer wel. Maar hé, dat kan de pret allang niet meer drukken!

  • Toename bezoekers: +20,39%
  • Toename conversies: +167%

Ook méér online succes?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? We helpen je graag op weg! Kom eens langs of pleeg een belletje!