fbpx

Oliehoorn: #sausfreaks gezocht

oliehoorn-sokken

Sausologen, vakidioten, sausfreaks. Dát is hoe de medewerkers van Oliehoorn zich profileren. Maar al tijdens onze eerste bezoek aan het bedrijf in Zwaag ontdekten we dat zij niet de enige sausfreaks zijn. Het merk wordt bemind door kenners en fans. Het ene na het andere bijzondere verhaal van Oliehoorn-fans kwam ons ter ore. En als je als bedrijf zo’n fanbase hebt, dan moet je daar iets mee.

Géén ‘Wij van Oliehoorn’

Als je meer naamsbekendheid wilt, kun je als merk natuurlijk van de daken schreeuwen hoe goed je product is. Maar als je fans dat voor je doen, wordt je verhaal een stuk geloofwaardiger. De man die een fles Oliehoorn-curry op zijn been liet tatoeëren? Een sausfreak. De jongen die iedere skitrip weer een fles Oliehoorn-mayonaise mee de pistes op sleept? Een sausfreak. De vrouw die duizenden kilometers per jaar reed voor haar favoriete saus, de Brander? Geen twijfel mogelijk: ook een sausfreak. Om de grootste Oliehoorn-fans te vinden, besloten we een campagne op te zetten met een wel heel aantrekkelijke hoofdprijs: een jaar lang gratis saus.

Limited edition merchandise

Om de actie extra onder de aandacht te brengen, selecteerden we influencers en foodbloggers die minstens zo dol zijn op saus als wijzelf voor betaalde en onbetaalde samenwerkingen. We lieten limited edition #sausfreaks-merchandise in de Oliehoorn-kleuren maken en met een goodiebag vol buttons, stickers, sokken, een shawl én saus vroegen we hen de actie met hun volgers te delen.

Opvallende video’s

Bijzondere sausverhalen en extreme saussituaties vormden de basis voor het campagnebeeld. Met opvallende video’s als eindresultaat wisten we de aandacht van de doelgroep te trekken. Aan de oproep om te delen wie de grootste Oliehoorn-fan is en waarom gaven sausfeaks dan ook massaal gehoor. De gestelde KPI’s werden al met de eerste aankondigingspost behaald en in totaal werden de advertenties een miljoen keer vertoond, werden er bijna 500.000 sausfreaks bereikt en waren er meer dan 100.000 interacties. 

play

De meest bijzondere inzendingen sloegen we op en de grootste Oliehoorn-fans zijn inmiddels benaderd voor een vervolg. Op naar #sausfreaks 2.0!