fbpx

Hoe je jouw online conversies verhoogt? Motion!

Opvallen met je advertentie tussen miljoenen anderen is in de huidige (online) wereld nog zo makkelijk niet. Om de aandacht van je publiek te trekken is creativiteit, verbeeldingskracht en vindingrijkheid nodig. De ultieme manier om op te vallen? Bewegend beeld is een rake oplossing, motion!

De ‘what’ en ‘why’ van motion

Bewegend beeld, dus. Maar motion is eigenlijk nog zoveel meer. Het brengt statische en grafische elementen, abstracte objecten, vormen en tekst tot leven. En nee, deze bewegende beelden hoeven niet gelijk formaatje Hollywoodfilm te zijn. Vaak is een klein bewegend element nog beter zelfs!

Kies je voor motion in je advertentie, dan kies je voor een ad die sneller aandacht trekt, visuele impact creëert, je website verkeer en het aantal conversies verhoogt, naamsbekendheid en betrokkenheid oplevert én je socialmediaprestaties verbetert. Dit laatste heeft te maken met het feit dat de socialeplatformen ‘video-first’ worden. Dit betekent dat het algoritme (dat bepaalt wie jouw advertentie te zien krijgt) voorkeur geeft aan bewegend beeld. Hierdoor bereik je niet alleen meer mensen, maar zijn je kosten per click ook nog eens een stuk lager. Oftewel: een groot bereik met de laagste kosten.

Motion de trend, statisch de basis

Is statisch beeld dan helemaal 2020? Zeker niet. We kunnen niet zonder en deze beelden zijn niet weg te denken uit de (online)marketing. Vooral voor een bereik- en naamsbekendheid campagne is statisch beeld een must.

Voor onze klant Oliehoorn kozen we echter bewust wél voor een campagne met motion en dat was een groot succes!

Oliehoorn x motion

Het kwalitatieve sausmerk uit Hoorn is niet meer van onze lunchtafel weg te denken. Alle Juncies weten dat er maar één sauzenmerk de beste is: Oliehoorn. Dus of wij willen helpen het imperium van dit merk uit te breiden, zodat iedereen een ‘sausfreak’ wordt? Met liefde! Oliehoorn vroeg ons onze beste ideeën voor een hoge afname van proefpakketten te pitchen. Een conversiegedreven campagne, dus. Laat de inzet van motion daar nou perfect voor zijn. Klant enthousiast, wij enthousiast. Na goedkeuring gingen onze motion experts, graphic heroes, online marketeers en de rest van de Oliehoorn-squad meteen van start. Met succes! Een dynamische campagne met impact ging van start – en die hoge afname proefpakketten werd meer dan gerealiseerd.

Een succesverhaal dus. En dat smaakte naar meer. Daarom zetten we motion ook in voor de presentatie van de nieuwe huisstijl en verpakkingen van Oliehoorn. Het doel daarbij was om naamsbekendheid en betrokkenheid te genereren. Wederom waren de resultaten van deze campagne mét inzet van motion verbluffend. We kijken dan ook apetrots terug op dit project en barsten van de motivatie en energie om te blijven vernieuwen. Iedere dag opnieuw.

Benieuwd wat onze motion experts voor jou kunnen betekenen of welke middel het beste werkt voor jouw organisatie? Dat leggen we je graag uit tijdens een goed gesprek met een goede bak koffie. Neem je contact met ons op?