fbpx

Spijkers met koppen slaan voor Faber Personeel

“We hebben twintig nieuwe vakmensen nodig. Of nee, maak er maar tweehonderd van. Bij nader inzien: vierhonderd, kan dat ook?” Faber Personeelsdiensten is de grootste werkgever in de bouw- en schildersbranche. Doordat de bouw aantrekt wordt de vraag naar goede vakmensen steeds groter, terwijl de poule met geschoolde bouwtalenten juist kleiner wordt. Om nieuwe collega’s te werven riep het bedrijf daarom een speciale actie in het leven, waarbij vakmensen zichzelf of iemand anders aan kunnen melden als Faber. De beloning (naast een fantastische nieuwe baan): een stuk kwaliteitsgereedschap of een dagje uit naar keuze. Aan ons de uitdaging om het bestaan van deze actie bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen.

“Bij nader inzien: vierhonderd vakmensen, kan dat ook?”

Omdat de nood hoog was, moest de campagne binnen een week gerealiseerd worden. We kozen voor een online én offline middelenmix om de doelgroep zo breed mogelijk te benaderen. Alle potentiële Fabers werden aangesproken; of ze nou de Bouwbeurs bezochten, op de snelweg reden of door Facebook scrolden. Via folders, social media, Google Display, AdWords en een reclamemast langs de snelweg werden 34.745 mensen naar de speciaal ingerichte landingspagina geleid. Binnen enkele weken werd het gestelde doel van vierhonderd vakmensen ruimschoots gehaald. Eind maart vierden we zelfs de vierhonderdertigste aanmelding. Dat is nog eens spijkers met koppen slaan!