fbpx

Meer weten?

Benieuwd naar wat contentmanagement voor jouw bedrijf kan betekenen?

Neem contact op

Contentmanagement

Content is overal. En contentmanagement dus automatisch ook. Stel je voor: een lege app, website, social media- of Googlepagina. Dan heeft je platform ineens geen waarde meer, en zullen bezoeker niet lang aanwezig blijven. Niet voor niets is een goede contentstrategie van groot belang als je met jouw doelgroep wilt communiceren. Goede content kan ervoor zorgen dat je doelgroep organisch (dus zonder sponsorbudget) op jouw platform terechtkomt. Zo streef jij de concurrentie voorbij! Wat hierbij van groot belang is? Beheer, planning, ontwikkeling, distributie en evaluatie van content. Oftewel goed contentmanagement. Hoe en waarom? Dat lees je hier!

contentcreatie

Wat is contentmanagement?

Bestaande klanten binden en nieuwe klanten aantrekken: dat is uiteindelijk het doel van contentmanagement. Maar je kunt nog zulke goede content creëren, het wordt pas waardevol voor jouw doelgroep als het juist ingezet wordt. Je hebt nou eenmaal niet zoveel aan landingspagina’s op jouw website als ze niet gevonden worden. Net als dat een kattenvoerverkoper niets heeft aan een socialmediacampagne wanneer deze alleen maar mensen zonder katten bereikt. Of een kapper die gevonden wordt via Google Ads door iemand die Googlet op ‘de beste kapsalon’, terwijl diegene op zoek is naar de gouden combinatie van patat en döner. Ook het tijdstip en de frequentie waarmee content geplaatst of geupdate wordt, heeft invloed op het resultaat van de content.

Hoe werkt goed contentmanagement?

Goed contentmanagement doe je volgens een plan. Je weet wie je wilt targeten, je weet wat je ze wilt vertellen en in welke fase en biedt op basis hiervan passende én vindbare content aan. Zo word je relevant bij jouw doelgroep!

Onze werkwijze

Contentmanagement kan het beste gezien worden als een puzzel, per fase kan er een stukje gelegd worden en alleen dan kom je verder in het proces om jouw doelgroep te behouden of klant te maken. Wij weten precies welke content op welke dag, minuut of seconde van het jaar, welke mensen en op welke manier moet bereiken. Van ‘behind the scenes’ Instagramstories tot relevante productpagina’s in je webshop. Daarnaast monitoren, analyseren en reageren we op alles dat er online over jouw organisatie gezegd wordt. Als er toch al over je geproken wordt, kun je immers maar beter onderdeel van het gesprek worden. En alles wat we doen maken we meetbaar en inzichtelijk voor jou. Zo kunnen wij blijven sturen op resultaat en prestaties en krijg jij steeds meer inzicht in de contentjungle van jouw organisatie.

Kernwaarden Junction

Contentstrategie

Goede content begint bij een goede contentstrategie. We starten het liefst door samen met onze klanten in de doelgroep te duiken. In een content kickstart-sessie kijken we naar doelgroepen die interessant zijn, op welke momenten jouw merk relevant kan zijn voor deze groepen en welke tactieken we kunnen gebruiken om maximaal resultaat te halen. Op basis hiervan maken de opzet voor de contentstrategie en contentkalender. Ook wanneer we van start gaan, met die kalender blijven we het liefst zo nauw mogelijk in contact met onze klant. Zo zorgen we ervoor dat er niets online komt waar je niet achterstaat.

Contentmangement-Junction

Contentcreatie

Wij hebben strategen, tekstschrijvers, foto- en videografen en online marketeers allemaal onder één dak. Ondersteund door de beste tools die er beschikbaar zijn zorgen zij voor contentmanagement en contentcreatie op niveau. Voor social media en webcare gebruiken we bijvoorbeeld Falcon, een van de officiële partners van Facebook, Instagram en WhatsApp op het gebied van content. De software biedt ons de mogelijkheid om duidelijke workflows in te stellen en nauw samen te werken met onze klanten. Daarnaast zorgt het ervoor dat de socialmediacontent kan worden goed- of afgekeurd en kunnen we er uitgebreide rapportages mee realiseren.

Content interview Junction

Een unieke aanpak

Maar dit is nog maar het topje van de ijsberg. Omdat content nogal een breed gebied is vertellen we je graag hoe we het kunnen inzetten voor jou. Want hoewel contentmanagement voor iedere organisatie wat anders betekent, zorgen wij er samen voor dat het voor jouw organisatie uniek wordt. En met resultaat!