fbpx
packaging design

Neolac De babyvoeding van Nijntje

Neolac Organic

Neolac Organic is biologische flesvoeding op basis van Nederlandse melk. Dat betekent niet dat de voeding onze landsgrenzen niet verlaat: ook Aziatische moeders zijn groot fan van de kwaliteit van Nederlandse flesvoeding. Met toestemming voor het gebruik van Dick Bruna’s geesteskind Nijntje (Miffy) liggen er voor Neolac kansen die Nederlandse kwaliteit te benadrukken. Maar hoe doe je dat precies?

opdrachtgever
Neolac
branche
food
tags
packaging design

Spelen met Nijntje

Neolac heeft de gebruiksrechten van het Nijntje karakter en de daarbij horende beeldtaal. Prachtige symboliek voor puurheid, vertrouwen en Nederlandse herkomst. En wij mochten er mee spelen.

Impact maken

Op de oude verpakking was Nijntje al als los element aanwezig, maar had te weinig impact. Wij pasten het logo aan en voegden er een Nijntje-bloem aan toe. We creëerden een goede balans tussen biologisch en herkenbare Hollandse elementen. Met een simpele ingreep als het blauwe deksel vervangen door een groene zorgden we voor een veel natuurlijker uitstraling.

Nijntje reist de wereld over

De serie verpakking staat in de hele wereld in de schappen en wordt zeer gewaardeerd door de handel en consumenten. De verpakking is herkenbaar en straalt rust en vertrouwen uit. In dezelfde Nijntje-stijl hebben we ook de website, POS-materialen en handelsinformatie aangepakt.