fbpx
merkpositionering, visuele identiteit, website

Tink om ús Bern De jeugd heeft de toekomst

Ieder tijdperk kent zijn uitdagingen, maar anno 2021 zijn het er misschien wel meer dan ooit tevoren. Zeker als het opgroeien en opvoeden betreft. Maar de jeugd heeft de toekomst, dus het is belangrijk dat de kwestie geen ondergeschoven kindje wordt. Dat vinden ze ook in gemeente De Fryske Marren, waar ze actief bezig zijn met het positief beïnvloeden van de ontwikkeling van de jeugdigen in de gemeente. Het gezegde luidt natuurlijk niet voor niets: it takes a village to raise a child.

opdrachtgever
Gemeente Fryske Marren
branche
overheid
tags
merkpositionering, visuele identiteit, website
website

Heads together, hands together

Met hun visie op opgroeien en opvoeden helder voor ogen vroegen ze onze hulp met de communicatie daaromheen. We trapten het project met een brainpowersessie af, waarin de rode draad van alle communicatiemiddelen werd bedacht, namelijk de naam. Tink om ús Bern; de kern van het verhaal.

Veilig opgroeien

We ontwikkelden een identiteit die bij dat verhaal past en ontwierpen een logo. Bij opvoeden en opgroeien zijn natuurlijk niet alleen ouders of verzorgers betrokken. In de visie van gemeente De Fryske Marren worden betrokkenen in drie groepen onderverdeeld: opvoeders, netwerk en professionals. Het logo symboliseert die drie groepen. Niet alleen is er overlap in vorm, ook de kleuren lopen in elkaar over en samen vormen de drie organische cirkels een soort vogelnest; een plek waar je veilig kunt opgroeien tot je je vleugels uitslaat.

Een platform om de visie te delen

De gecreëerde identiteit was de basis voor het webdesign dat nu op het door onze developers ontwikkelde platform pronkt. Het doel van dit open platform is het uitdragen van de visie en laten zien wat Tink om ús Bern voor opvoeders, hun netwerk en professionals in de gemeente betekent. Niet alleen om de ontwikkelingen van jeugdigen positief te beïnvloeden, maar ook om de onderlinge samenwerkingen, die dat mogelijk maken, te versterken. Het platform is informatief, maar biedt ook plek aan mensen die willen bijdragen aan die visie en is een verzamelplek voor verhalen en initiatieven. Daarnaast is er een gesloten omgeving in het platform gebouwd voor professionals in het vak, waarop ze via een dashboard oproepen, artikelen of events kunnen delen en kunnen discussiëren.

Tot in de puntjes geregeld

We schreven een communicatieplan en ontwikkelden diverse middelen zoals een visiedocument, presentatie, briefpapier, templates en websitehandleiding. Je leest het al: bij dit project mochten we veel van de expertises die we bij Junction in huis hebben combineren. Trots!