Vraag, opmerking of behoefte aan een frisse blik? Wij zijn van 9 tot 23 uur bereikbaar op WhatsApp!
06 38 348 489Om gespecialiseerde casemanagers dementie te verbinden, sloegen vijf Friese zorgaanbieders hun handen ineen. Samen richtten ze Netwerk Dementie Fryslân op. Het doel? De best mogelijke, persoonsgerichte zorg in Fryslân voor mensen met dementie en hun omgeving. Om het nieuwe merk te introduceren, vroegen de zorgaanbieders ons een helpende hand. We startten met een gezamenlijke merksessie, waarin we samen de merkpositionering bepaalden. Op basis daarvan ontwikkelden we een visuele identiteit, die uitstraalt uitstraalt wat NDF is en doet.
Jouw identiteit is uniek. Het omvat wie je bent, wat je drijft en wilt betekenen. Aan de hand van de kernwaarden van Netwerk Dementie Fryslân – betrokken, energiek en eigentijds – ontwikkelden we een identiteit die bij het netwerk past. We creëerden een eigen lettertype waarin fragmenten ontbreken, wat enerzijds het netwerk en anderzijds personen met dementie reflecteert. Dat de tekst ondanks de ontbrekende stukjes goed leesbaar is, past bij de visie: personen met dementie zijn immers in de basis ook nog dezelfde, ondanks gaten in hun geheugen.
NDF richt zich op twee doelgroepen: personen met dementie en hun naasten en professionals. Twee heel verschillende doelgroepen, waarvoor NDF ook heel andere dingen betekent. Om beide aan te spreken, ontwikkelden we twee aparte boodschappen, die terugkomen in belangrijke touchpoints zoals een brochure en een uitleganimatie.
Voor personen met dementie en hun naasten is de boodschap: ‘U staat er niet alleen voor’ en voor professionals: ‘Samen kunnen we meer dan je denkt’. Als key visual kozen we voor een portret van een krachtige, levenslustige dame, om te onderstrepen dat NDF uitgaat van hetgeen de persoon met dementie nog wél kan.
Onze webdesigners lieten zich inspireren door diezelfde kernwaarden. Als je naar de website van Netwerk Dementie Fryslan gaat, zie je dat al in de eerste oogopslag. Het design is fris en maakt nieuwsgierig. De website is een verzamelplaats van informatie, legt uit wat dementie is, hoe je het herkent en wat de vervolgstappen zijn nadat de diagnose is gesteld. De website wijst de weg aan personen met dementie, hun naasten en zorgprofessionals. De parel van de website? De uitleganimatie die duidelijk maakt wat NDF is en doet.