DNA Projecten realiseert inrichtingsconcepten met een menselijke maat. Volgens hen horen werknemers zich op kantoor thuis te voelen, daar vrij te zijn en persoonlijk gewaardeerd. Hoe zo’n kantoor eruitziet, bepalen ze samen met hun opdrachtgevers, vormgegeven naar de identiteit en behoeftes van het personeel. Aan opdrachten geen gebrek, maar klanten in het hogere segment waren er nog te weinig. Wij werden ingeschakeld de stap naar de sterren te maken.
We begonnen met een merk- en strategiesessie, waarmee we de basis legden voor DNA’s nieuwe merkidentiteit, communicatiepositionering en huisstijl. We bedachten een pay-off: ‘Makers van werkgeluk’. De perfecte conclusie op het manifest: de herijking van het de visie en het gedachtegoed van DNA. Daarin lees je dat een kantoor niet zomaar een werkplek moet zijn, maar een verlengstuk van het leven. Altijd kennisgedreven en boven verwachting vormgegeven. Altijd met een samenwerking waarbij je als klant altijd van a tot z wordt ontzorgd. Het vormde het fundament van de website die ook nog eens dik in de prijzen viel.
Als je het als merk goed wilt doen, zijn je why, how en what overal herkenbaar. De golden circle moet voor elk sterk merk staan als een huis. Dat feit vormde het framework voor de nieuwe site. De lader, de transities, de knoppen – het ronde element is werkelijk overal op de dynamische site te herkennen. Niet alleen qua vorm, maar ook qua inhoud, die overal naadloos op elkaar aansluit. Een positieve content loop waarin cases worden opgevolgd door aansluitende blogs en vice versa.
Het resultaat: een online lookbook met prominente foto- en typografie. De op maat gemaakte site zit vol energie, inspiratie en ambitie. Precies die ingrediënten vind je ook terug in de de werkplekken die ze voor werknemers realiseren. Net zoals DNA’s inrichtingen een verlengstuk van het leven zijn, is de website dat voor hun visie. En dat gedachtegoed zetten we door, want vanaf nu gaan we verder met het vullen van de site. Zodat het in de toekomst niet alleen een lookbook is, maar ook een kenniscentrum. Een plek waar toekomstige makers van werkgeluk komen voor inspiratie.