junction

WhatsApp

Vraag, opmerking of behoefte aan een frisse blik? Wij zijn van 9 tot 23 uur bereikbaar op WhatsApp!

06 38 348 489
rebranding, out of home, design

Douwe Egberts Café Douwe Egberts Café: vernieuwd en vertrouwd

Het zit ‘m in de kleine dingen zeggen ze wel eens. De zon op je bol, een goed boek, een dampende kop koffie. Voor deze ultieme geluksmomentjes ben je bij Douwe Egberts aan het juiste adres. In samenhang met de opening van vier nieuwe cafés en de lancering van DE Café blends in de supermarkt, werd een nieuw interieurontwerp ontwikkeld en kreeg de visuele identiteit een opfrisbeurt. Wedden dat jouw DE-bakkie lekkerder smaakt dan ooit?

opdrachtgever
Jacobs Douwe Egberts
branche
retail/horeca
tags
rebranding, out of home, design

Out of home

Alles laten vallen, neerploffen in je favoriete stoel en precies zijn waar je hoort – dat is thuiskomen. Een onevenaarbaar gevoel, zou je zeggen. Maar precies dát gevoel wisten de interieurarchitecten van Ninetynine in de cafés te creëren. Designbridge legde daarbij de basis van de nieuwe visuele identiteit, die onze eigen designers vertaalden naar een ‘out of home’-stijl voor alle uitingen. Van het behang tot de menuborden, to go-cups, zonwering en posters, de gehele graphic layer werd onder handen genomen.

Premium uitstraling

De rijke historie (van meer dan 250 jaar!) vormde een bron van inspiratie voor de brand update van Douwe Egberts Café. In zowel het interieur als de visuele identiteit komt het authentieke karakter tot leven door verschillende elementen uit het archief van DE nieuw leven in te blazen. Het expressieve handgeschreven font en de combinatie van donkergrijze met gouden kleuren weerspiegelen de warme, toegankelijke sfeer van de cafés en de gastvrijheid van de barista’s. Bovendien sluiten de vormen en kleuren naadloos aan bij de premium uitstraling van Douwe Egberts.

Extra speciaal

“Een cappuccino met slagroom, siroop én Bastogne-kruimels?” Jep! Bij Douwe Egberts kunnen ze het ‘gewoon’, maar maken ze het ook graag speciaal. In lijn met de brand update, ontwikkelen we de tweemaandelijkse special en een serie foodposters. Natúúrlijk maken we hiervoor het ontwerp, maar we gaan verder dan dat. Ook de styling, fotografie en tekst zijn van onze hand; onze fijnproevers denken zelfs mee over de smaak van de specials. Zo kunnen de cafés in Den Haag, Rotterdam, Den Bosch, Maastricht, Leidschendam, Zoetermeer, Leeuwarden, Groningen en Zwolle hun gasten keer op keer verrassen met iets nieuws.