fbpx
animatie, bedrijfspresentatie, concept

Van Wijnen Een rond verhaal voor Van Wijnen

We willen het allemaal: ons thuis voelen. En laat het creëren van dat gevoel nou net dé missie van Van Wijnen zijn, totaalaanbieder in de bouw. Met woonoplossingen als Fijn Wonen, Wij Wonen, Vrij Wonen en Blijf Wonen bieden ze een thuis voor iedereen die ergens wil wonen, werken, leren en recreëren. Maar hoe laat je zien dat Van Wijnen, met het oog op verschillende belangrijke maatschappelijke thema’s, voor iedereen een woonoplossing heeft? Met een presentatietool die laat zien wat de totaalaanbieder kan betekenen. Of dat nu op wereldschaal, in Nederland, je directe woonomgeving of thuis is. And that’s just what we did!

opdrachtgever
Van Wijnen
branche
bouw
tags
bedrijfspresentatie, concept, animatie

The bigger picture

Het haakje ‘Een rond verhaal’ vormde de basis van de interactieve presentatietool. Door te navigeren tussen de verschillende niveaus: wereld, Nederland, woonomgeving en thuis, moet al in- en uitzoomend duidelijk worden wat Van Wijnen kan betekenen voor de leefomgeving van mensen. Elk niveau laat namelijk raakvlakken zien met verschillende belangrijke maatschappelijke thema’s: gezondheid, biodiversiteit, footprint, wooncomfort, levensduur en omgeving. Oftewel: Van Wijnen is all about the bigger picture.

Bouwen aan bruikbaarheid

Art direction, UX, scripting, storytelling, 3D, wireframing, development en copywriting, het kwam allemaal aan bod. In een relatief korte periode, staken we wekelijks de koppen bij elkaar met het Van Wijnen-team. Daarnaast presenteerden we onze vorderingen intern aan maar liefst vijftig Van Wijners. In de eerste plaats om zoveel mogelijk draagvlak te genereren, maar óók om de behoeftes van alle betrokkenen te verzamelen en vertalen. De tool moet namelijk intern en extern z’n werk doen, dus bruikbaarheid was prioriteit nummer één.

play

Ready, set, present!

Het resultaat? Een gelaagde presentatietool waarmee Van Wijnen overheden, projectontwikkelaars, stakeholders in de financiële dienstverlening of ngo’s al navigerend, meeneemt in en overtuigt van hun missie. Maar voordat de tool z’n strepen in het veld gaat verdienen, volgt er nog een interne campagne waarmee Van Wijners het nog beter leren kennen. Wie deze campagne voor z’n rekening neemt? You’ve guessed it: dat zijn wij!