fbpx
strategie, campagne, commercial

Fijn Wonen Fijn Wonen: Niet normaal.

Geloof ons: bij het bedenken van die betaalbare/comfortabele/duurzame woningen had het team van Fijn Wonen echt geen hulp nodig. Bij het realiseren ervan ook niet (dat kunnen ze daar in een paar dagen). Voor één ding schakelen ze ons wél graag in: het tussen de oren krijgen van hun verhaal bij woningcorporaties, projectontwikkelaars en beleggers. Hoe meer we ons erin verdiepten, hoe duidelijker het werd: wat Fijn Wonen doet is niét normaal.

opdrachtgever
Fijn Wonen
branche
bouw en vastgoed
tags
strategie, campagne, commercial
regie/productie
Berend Boorsma/Lukkien

Een oplossing voor het woningtekort

Fijn Wonen, het woonproduct van Van Wijnen, wil zorgen voor een omslag in de branche. Het moet sneller, beter, goedkoper en duurzamer. Dat is niet zomaar: we hebben in Nederland een tekort van meer dan 300.000 woningen. Iets wat niet opgelost kan worden met de traditionele manier van bouwen. In de campagne leggen we de nadruk op dat probleem en de oplossing die Fijn Wonen ervoor biedt. 

De commercial

Het is ‘normaal’ geworden dat een groot aantal Nederlanders in een onwenselijke woonsituatie zit. Daar moeten we het over hebben! We ontwikkelden een verhaal dat symbool staat voor de slachtoffers van het woningtekort: dat van Maarten van 38, die na zijn scheiding weer bij zijn moeder José woont. Niet zo fijn voor Maarten, wél gezellig voor José. Zij is hartstikke blij dat haar zoon weer bij haar woont en is dus nog niet klaar voor de oplossing die Fijn Wonen biedt. Regisseur Berend Boorsma en productiemaatschappij Lukkien vertaalden ons verhaal naar een hoogwaardige commercial voor televisie en radio.

play

Behind the scenes

Normaal vs. niet normaal

Met de tv- en radiocommercial maken we de urgentie van een nieuwe manier van bouwen duidelijk. In de andere uitingen laten we zien wat er zo anders aan is. Met statements schetsen we de verschillen in betaalbaarheid, comfort en toekomstbestendigheid tussen Fijn Wonen en de ‘normale’ bouw. Dat laten we de doelgroep lezen en zien, maar ook beleven in AR. Steeds is het contrast tussen de huidige, onwenselijke situatie en de Fijn Wonen-manier voelbaar. Normaal versus Niet normaal.

Niet normaal voor de bouw

De media- en middelenstrategie an sich is ‘niet normaal’ voor de bouw. Met landelijke inzet wordt een pionierspositie geclaimd. Televisie, radio en social advertising worden ingezet om het verhaal over het woningtekort over te brengen. Met gerichte online advertising, advertenties in vakbladen en outdoor wordt de doelgroep vervolgens rechtstreeks geïnformeerd over de propositie. Tenslotte worden woningcorporaties, projectontwikkelaars en beleggers via de bijbehorende landingspagina, nieuwsbrief en salesevents op het assortiment van Fijn Wonen gewezen en uitgenodigd om tot aanschaf over te gaan. Zo weet straks iedereen: het is tijd voor een nieuwe manier van bouwen.