junction
visuele identiteit

Frietstudio Eenvoud met smaak

Bij het werkwoord ‘snacken’ denk je al misschien aan die keer dat je met het schaamrood op de kaken liefdeloos dat kleffe broodje kroket zat weg te happen bij de snackbar op de hoek. Frietstudio greep die definitie bij de lurven en maakte er haute friture-ervaring van. Eigenaar Murphy Lont klopte bij ons aan voor een visuele identiteit met dezelfde ondertoon als zijn product: eenvoud met smaak.

opdrachtgever
Frietstudio
branche
food
tags
visuele identiteit

Hieperdepieper; iedere aardappel is een feestje

Met een lekkere naam en een paar patattovenaars achter de frituur ben je al een heel eind, maar het oog wil ook wat! In ons ontwerp hielden we het simpel. Typografie en eenvoudige vormen voeren de boventoon, gecombineerd met natuurlijke materialen in het interieur. Als je food alleen fast is omdat het niet zo ver hoeft te reizen, moet je uitstraling daarbij passen.

Ingepakt met stijl

Nu niet alleen de friet, maar ook de visuele identiteit om te smullen is en deze in volle glorie op de gevel, muren, verpakkingen, personeelskleding en andere plekken prijkt, zijn wij best wel trots. En oké, ook een beetje hongerig.

#teamfriet

De eerste hete aardappeltjes waren nog niet over de toonbank gegaan, of heel Friesland was al in rep en roer. De provincie was sinds de strijd tussen FC Heerenveen en SC Cambuur niet zo verdeeld geweest: er brak rivaliteit uit tussen team friet en team patat. Speelden wij dan weer graag op in met webcare en een eigen hashtag. Hup #teamfriet!