junction
webshop, website

Neleman Good wine to save the world

E-commerce zonder kater

Dat wijn je dag een stukje mooier kan maken, snappen we heel goed. Maar dat er ook wijn bestaat waarvan de wereld een beetje mooier wordt, kwam Neleman ons vertellen. De biologische wijnen die door dit merk zonder bestrijdingsmiddelen gemaakt worden, hadden bij wijze van uitzondering één toevoeging nodig: een e-commerceplatform. En dan zorgen wij er graag voor dat niemand daar een kater van krijgt.

opdrachtgever
Neleman
branche
FMCG
tags
website, platform, webshop
resultaat
play

Het is de missie van eigenaar Derrick Neleman om ervoor te zorgen dat alle stappen in het productieproces bijdragen aan een betere wijnwereld. Of het nu om de teelt van de druiven of het logistieke proces gaat, alles is erop gericht om het credo van Neleman waar te maken: ‘Good wine to save the world’. En als je dat overal uitstraalt, dan moet dat in je webshop ook zichtbaar zijn!

Geen water bij de wijn

Wij zorgden voor een platform dat precies past bij de wensen van Neleman. Omdat naast de webshop het complete logistieke proces op de schop ging, ontwikkelden we ook de koppelingssoftware tussen Shopware en de logistieke partners. En als je het dan allemaal zo goed voor elkaar hebt, is het zaak om up-to-date te blijven. We zorgden ervoor dat het verhaal van Neleman kon worden blijven verteld, zonder dat er altijd een frontend developer voor nodig is. CMS Shopware 5.5 bood de perfecte oplossing.

Goede smaak

De webshop is een platform geworden waar klanten niet alleen met de producten van Neleman in aanraking komen, maar verleid worden door het complete verhaal achter het merk. Bij elke wijn vind je dan ook een video waarin de smaak omschreven wordt, het verhaal achter het productieproces én een vegan recept dat precies bij de wijn past. Als je daar geen dorst van krijgt…