Vraag, opmerking of behoefte aan een frisse blik? Wij zijn van 9 tot 23 uur bereikbaar op WhatsApp!
06 38 348 489Hoewel er in landen om ons heen al regelmatig een cidertje werd opengetrokken, durfde de Nederlander het tot voor kort nog niet aan. Heineken wierp zich op als ware missionaris en nam met de merken Apple Bandit en Jillz het voortouw om het woord van het appeldrankje te verspreiden. En hoe begin je dan? Met een strakke shoppermarketingstrategie natuurlijk.
Heineken schonk ons de inzichten over de markt, de merken en consumenten. Wij brouwden er een strategisch shoppermarketingprogramma van. We besloten samen dat we cider zouden positioneren als een verfrissende starter of welkomstdrankje bij outdoor occasions met vrienden. En niet alleen de consument moest om, ook de retailpartners moesten dorst krijgen van de omzetkansen met cider.
We ontwikkelden een doorlopend activatieprogramma met drie grote outdoor-momenten. Met het thema ‘Begin met cider’ riepen we mensen op om cider te proberen en gaven we meteen de occasion weer. Dat de gezellige outdoor-beelden in de winter geschoten worden, mocht de pret niet drukken.
De gemaakte beelden zetten we in voor (online) advertising en winacties op de winkelvloer. Toen kwam je het – eerst nog onbekende – drankje overal tegen. Cider nu nog maar eens vanaf te blijven!