junction
event, experience

Royal Flora Holland De bloemetjes buiten zetten op de trade fair

Talk of the fair

Met de methodiek van groeiplatformen, strategische thema’s voor groeikansen in de markt, was Royal Flora Holland op ons aanraden al een tijd terug aan de slag gegaan. Tijdens de Trade Fair in Aalsmeer was het tijd om het woord te verspreiden. Een probleem: het is niet echt een sexy onderwerp op een beurs vol bloemen en planten. Tijd om de bloemetjes buiten te zetten met een interactieve beursstand!

opdrachtgever
Royal Flora Holland
branche
handel & retail
tags
event, experience

Reusachtige eyecatcher

In overleg met de eventmanager gingen wij op zoek naar het randje. Ons doel? Een spraakmakende ervaring, iets dat automatisch de aandacht trekt. We lieten in drie etappes de bezoekers van de beurs de relevantie van het werken met groeiplatformen ervaren.

Niets te verbloemen

Startpunt: een overweldigende visuele weergave van het huidige media- en retaillandschap. Een entree met impact. In de ‘oase van rust’ die daarop volgt was er ruimte voor toelichting op de strategische thema’s voor groei. Daarna volgde de enorme gouden roos en kwam er met rook en licht een kap uit het plafond zakken, waarin een mini-Panorama Mesdag de rijkheid van de oplossingen tot leven bracht.

Een schot in de roos

Dat we indruk maakten, mag duidelijk zijn. Meer dan vijftig procent meer bezoekers en ruim twee keer zoveel inschrijvingen voor een masterclass dan vooraf ingeschat! De stand voor de volgende Trade Fair hebben we ook ontwikkeld: een mega winkelmandje met vier shop-in-shops waarin concrete internationale activaties het succes van werken met groeiplatformen lieten zien.

play