Vraag, opmerking of behoefte aan een frisse blik? Wij zijn van 9 tot 23 uur bereikbaar op WhatsApp!
06 38 348 489MOTIP: nu de Europese marktleider op het gebied van spuitbussen, maar zestig jaar geleden nog een experiment in vaders schuurtje. Met een productie van miljoenen spuitbussen per jaar is MOTIP inmiddels alweer een hele tijd bewezen specialist. Over de inhoud van die bussen hoeven we hen dus ook niets meer te vertellen, maar de buitenkant bleek een ander verhaal.
MOTIPs wens? Meer eenheid in de wildgroei aan spuitbusverpakkingen. En dan begin je dus niet bij die verpakking, maar bij het logo erop. De basis was goed, maar het moest leesbaarder en moderner. Maar wel met behoud van identiteit én zonder herkenbaarheid te verliezen. Het logo onderging een evolutie. Kleine aanpassingen, groot effect. Van de bussen, die er allemaal anders uitzagen, maakten we een familie, zodat MOTIP in verschillende productgroepen dezelfde uitstraling heeft.
Een leesbaarder, vetter font, een customized M zodat de tweede onderdelen van het logo mooi in elkaar vallen en de kleuren voor in plaats van achter de merknaam: kleine aanpassingen die zorgen dat het nieuwe logo naast moderner ook nog altijd herkenbaar is. Met het logo scherp, was het tijd om aan de merkpositionering te sleutelen. We schreven een merkmanifest, positioneerden MOTIP als helpende hand en bedachten het communicatieconcept ‘Nothing you can’t fix’.
Ondertussen kreeg de hele verpakkingslijn een update: de productfuncties werden duidelijker gemaakt met gekleurde banden en we ontwierpen een iconenset in verschillende formaten in de stijl van het logo. De gebruiksregels van de iconen en het logo schreven we op in een brandbook, waar ook de fotografiestijl in werd meegenomen. Donker, moody, clean, maar ook rauw en mannelijk: met een flink aantal voorbeelden, do’s en dont’s weten ze bij MOTIP precies wat te doen. En zo zou je kunnen concluderen dat ook bij ons geldt; ‘We get the job done. Nothing we can’t fix!’