junction
activatie, shoppermarketing

Albert Heijn Ontdek de kracht van multi-brand shopper solutions

Overlappende visies

Reken maar dat elke merkfabrikant een eigen visie op de categorie heeft. Niet verwonderlijk dus, dat het niet altijd even makkelijk is om deze plannen door de retailer uitgevoerd te krijgen. Als trade-specialist zagen we de overlap in deze visies van fabrikanten en kwamen we op een idee: wat als we de verschillende fabrikanten helpen om een categorie-activatie te organiseren? Op naar Albert Heijn!

opdrachtgever
Albert Heijn
branche
Handel & retail
tags
activatie, shoppermarketing

Beginnen met ontbijt

Albert Heijn was enthousiast. Samen maakten we een plan om het cross-mediale Allerhande-platform aan te bieden aan verschillende merkfabrikanten in de ontbijtcategorie. Vijf merken hapten toe. Wij ontwikkelden een activatieconcept en Albert Heijn stelde een mooi mediapakket samen: insert, coupons, bonus-aanbieding, e-nieuwsbrief en een presentatie instore.

Dat smaakt naar meer!

De eerste ontbijtactivatie was een groot succes. Het activatieconcept viel op. In een aantal grote winkels werd een ontbijtdisplay geplaatst waar in het weekend een promotor bij aanwezig was. Participanten realiseerden een sales-uplift zónder dat ze daarbij korting op hun producten moesten geven.

Dat smaakt naar meer!

De ontbijtactivatie kreeg een vervolg, nu met acht participanten. Ook voor andere categorieën, zoals kaas, koffie, soep en frisdranken zijn multi-brand platforms gebouwd bij Albert Heijn. We zijn er best trots op dat we dit samen voor elkaar gekregen hebben.