fbpx
campagne, content, social media

Carver Smile all the way

Zoek je een duurzaam alternatief voor je auto of scooter? Meet Carver, hét leukste elektrische tweepersoons alternatief voor op de weg. Om heel rijdend Nederland kennis te laten maken lanceerden we een naamsbekendheidscampagne onder de naam ‘Smile all the way’. Geholpen door influencers en pers gingen we, gewapend met doelgerichte on- en offline middelen, de straat op. Waar Carver zelf al een bijzondere verschijning op straat was, kunnen mensen na deze campagne helemaal niet meer om het voertuig heen.

opdrachtgever
Carver
branche
automotive
tags
campagne, content, social media

Fans vanaf het eerste moment

Al gauw werd duidelijk dat Carver meerdere voordelen heeft. Zo biedt het besturingssysteem een unieke rijervaring waarmee je kantelend van a naar b rijdt, is het duurzaam, parkeer je er makkelijk mee en is het perfect voor korte ritten en de stad. Oftewel: enthousiaste reacties alom. Zo waren verschillende vloggers en zelfs Richard Hammond al lyrisch. Niet gek dat we ‘Smile all the way’ de perfecte pay-off vonden om met de campagne uit de startblokken te schieten. 

Meerdere wegen leiden naar Carver

Om Carvers online naamsbekendheid te laten groeien, communiceerden we in de vorm van verschillende campagnes op de socials en maakten we gebruik van display banners om mensen naar de website te trekken. Offline waren we minstens zo zichtbaar. Zo was Carver op 325 A0-posters in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht te vinden. En waar de posters in het oog sprongen, bevonden 120 krijtmarkeringen met #hierpasteencarver zich letterlijk onder je voeten. Vaak bij bushaltes en parkeerplaatsen om het parkeergemak van het voertuig te onderstrepen.

Het resultaat?

Een campagne die er niet om liegt: zowel on- als offline zijn er meer dan een miljoen mensen in Nederland bereikt. Daarmee zijn de eerste stappen gezet in Carvers missie om het gezicht van het Nederlandse woon-werkverkeer te transformeren. Met ‘Smile all the way’ is er een basis gelegd waar de fun-factor altijd centraal staat, in deze en volgende uitingen. Oftewel: alles voor de glimlach van de toekomstige bestuurder. Zo kan Carver zijn weg vervolgen richting meer proefritten én meer duurzame driewielers op de weg.