fbpx
rebranding, development, packaging design

TastyBasics TastyBasics: zonder meer de lekkerste

Je kent het wel, nog geen uur na je bammetje vruchtenhagel begint het alweer te rommelen. Nu zou je natuurlijk kunnen kiezen voor een snelle snack of een graai in de snoeppot. Of je kiest voor TastyBasics. Een merk met een missie:
het voedingsaanbod in de supermarkt renoveren door écht voedzame voeding. Daarmee ervoor zorgen dat iedereen zich lekker, fit en gezond voelt. Vandaag en in de toekomst. Of wij misschien konden helpen? Challenge accepted! Van merkpositionering tot visuele identiteit, webdesign en copy: onze specialisten zorgden ervoor dat niemand meer om TastyBasics heen kan.

opdrachtgever
TastyBasics
branche
food
tags
merkpositionering, rebranding, packaging design, webdesign, copywriting
resultaat

Never change a winning team

TastyBasics is allesbehalve een onbekende voor ons. Sterker nog, je zou haast kunnen zeggen dat we samen zijn opgegroeid. Samen baanden we ons al een weg van niche naar massa. Nu was het tijd voor een volgende stap: van follower naar challenger brand. Tijdens een merksessie formuleerden we nieuwe kernwaarden en zetten we de merkpositie van TastyBasics op scherp. Whole foods staat centraal in de nieuwe positionering. Door de focus te verleggen van minder koolhydraten naar meer natuur, boort TastyBasics een nóg grotere doelgroep aan. In het nieuwe merkmanifest klikten we alle puzzelstukjes aan elkaar en bedachten we een slagzin die klopt als een bus. TastyBasics is puur, echt en eerlijk. Zonder toevoegingen, maar bomvol vezels en eiwitten Oftewel: TastyBasics, zonder meer de lekkerste!

Opvallen? Geen probleem!

Het jasje dat we jaren geleden voor TastyBasics ontwierpen, begon stilletjesaan te knellen. Bij een challenger rol hoort immers óók een challenging uiterlijk. Het doel? Opvallen! Onze designers moderniseerden het logo en maakten een bold move door paars als basiskleur te nemen voor de gehele visuele identiteit. Een kleur die je verder nergens spot in de schappen. Extra opvallend is de verticale positionering van het TastyBasics-logo. De ‘kijkgaten’ in de verpakking en de stickers op de crackers en het brood onthullen alvast wat voor lekkers je in huis haalt. Lekker transparant!

Een next level website

De nieuwe visuele identiteit werd doorgevoerd in een compleet nieuwe en minstens zo opvallende website. Ook hier staat het thema whole foods centraal. Met stevige copy, waarbij uitgebreid onderzoek vertaald werd naar heldere, toegankelijke taal, benadrukt TastyBasics dat ze niet zomaar geloven in whole foods, maar dat ze wéten hoe belangrijk het is. Dankzij een veelvoud aan flexibele elementen en opvallende kleuren, biedt de website talloze opties voor onze collega’s bij TastyBasics om hun verhaal nog beter te delen.

TastyBasics is overal

Om de missie van TastyBasics en het nieuwe design bij het grote publiek te laden, stelden we een uitgebreid campagneplan op. Van radiocommercials tot Youtubevideo’s, advertenties in magazines en een social mediastrategie, we gooiden alles in de strijd om ervoor te zorgen dat iedereen TastyBasics kent (en proeft!). Onze eigen Juncies – voorheen hardnekkig verslaafd aan uiteenlopende vormen van suikerwaar – zijn al om. De snoeppot is voller dan ooit. Nu de rest van Nederland nog. Maar als je het ons vraagt, is dat slechts een kwestie van tijd.