fbpx

Meer weten over deze case?

Wij vertellen je graag meer!

Neem contact met ons op
concept, neuromarketing

TastyBasics Een gezonde basis voor een groeiend merk

TastyBasics is een merk met een missie. Een gezonde leefstijl moet veel makkelijker worden gemaakt, voor iedereen! Voeding van onbewerkte, natuurlijke ingrediënten zonder onnodige koolhydraten als nieuwe standaard. TastyBasics wil daarom van een nichemerk in het gezondheidsschap doorgroeien naar een massamerk in de reguliere schappen. Een gezonde ambitie, maar ook een flinke uitdaging.

opdrachtgever
TastyBasics
branche
food
tags
conceptontwikkeling, neuromarketing

Lekker relevant!

Koolhydraatrijke producten van grote merken met veel marketinggeld voeren de boventoon in het supermarktschap, ‘verantwoord eten’ is een trend en de consument ziet door de bomen het bos niet meer. Wij gingen aan de slag met merkrelevantie en merkidentiteit. Om relevant te zijn als merk moet je mensen helpen om specifieke doelen te bereiken. Wat bleek? Afvallen, omgaan met suikerziekte en je fit voelen zijn redenen om TastyBasics-producten te kopen. Deze en meer psychologische (impliciete) doelen vormden de basis voor ons creatieve voorstel.

Tijd om kleur te bekennen

We gingen aan de slag met neuromarketing: welke kleuren, beelden en signalen passen bij de impliciete doelen? We kozen voor kleuren die geassocieerd worden met verantwoorde voeding. De eerlijke ingrediënten zijn prominent zichtbaar en de vormen op de verpakking verwijzen naar het ‘goede’ (ronde) en ‘slechte’ (driehoek) van voeding. Deze vormen maken het merk makkelijk herkenbaar in het schap. Wel zo lekker!

Schappelijk

Met een nieuw logo, strakke duidelijke verpakkingen én een verbeterde receptuur is TastyBasics er nu voor iedereen. We bakten een communicatiestrategie waarin we TastyBasics als coach positioneerden en lanceerden de producten in hun nieuwe verpakking via een online campagne. Mét resultaat: retailpartners raakten overtuigd om de producten van het gezondheidsschap naar het reguliere schap te verplaatsen. Nu komt het doel langzaam maar zeker binnen handbereik: gezond eten wordt de standaard!