fbpx
visuele identiteit, webdesign

Idenza Tijdloos trendy: Idenza’s nieuwe visuele identiteit

Of je nu altijd op hakken loopt, nog nooit geen Dr. Martens om je voeten had, cowboy boots helemaal ziet zitten of een echte sneakerboy bent: bij Idenza vindt iedereen met een schoenentic (en ook zonder trouwens) nieuw, favoriet schoeisel. Het bedrijf is modern, eigentijds en vooral toegankelijk. En dat willen ze uitstralen ook. Offline en online. Al sinds 1998 lopen Idenza én haar klanten met de nieuwste trends mee. En om up-to-date te blijven, vonden ze het hoog tijd voor een opfrisbeurt. Om hun uitstraling naar nu te brengen, legden we de basis voor een nieuwe identiteit.

opdrachtgever
Idenza
branche
retail
tags
visuele identiteit, webdesign

Een samenkomst van twee werelden

Niet een compleet andere identiteit, maar een stijlvolle upgrade. Van modieus naar modern, van chique naar casual. Het liefst met een kenmerkend element voor labels, (raam)stickers en posters. Met die ingrediënten gingen we aan de slag. Met een gemixt logo van schreef en schreefloze letters laat het op een achtergrond van moderne kleuren precies zien wat de winkel wil zijn. Een samenkomst van werelden. Een plek waar zowel mannen als vrouwen terecht kunnen voor hun stappers.

The perfect fit

Het spreekwoord luidt kleren maken de man (én vrouw, uiteraard). Maar schoenen doen dat net zo goed. Welk paar het beste past, verschilt per persoon en dus ziet een bezoek aan Idenza er voor iedereen anders uit. Offline, maar ook online. Die unieke winkelervaring vormde de inspiratie voor het webdesign, dat veel ontleent aan het brutalisme. Zo voelt het ‘ruimtelijk’ aan, voeren lijnen en typografie de boventoon en accentueert een nieuw gekozen kleurenpalet onderdelen om rekening mee te houden. Het resultaat: een ‘Idenza-ervaring’, zoals je die gewend bent.

Idenza anno 2022

Als 1998 het eerste hoofdstuk van de schoenenwinkel inluidt, dan luidt 2022 de tweede in. Clean, herkenbaar en tijdloos, da’s het Idenza van nu. Of je de winkel nu off- of online binnenstapt, je kunt altijd rekenen op een uiterst persoonlijke ervaring in een welkome sfeer, met een assortiment dat minstens zo fris is als de winkel die het verkoopt.