fbpx
content, social advertising, strategie

Oliehoorn Smaakt naar meer!

De man die een fles Oliehoorn-curry op zijn been liet tatoeëren en de jongen die geen piste opging zonder fles mayonaise op zijn rug. Zodra we de verhalen hoorden, wisten we: da’s content. Dus toen de vakidioten uit Hoorn ons vroegen voor een contentkickstartsessie om hun merkverhaal ‘maakt het lekkerder’ aan te kleden, begonnen de ideeën bij ons meteen te borrelen.

opdrachtgever
Oliehoorn
branche
food
tags
strategie, content, social advertising

Een kijkje in de keuken

In de enige echte Oliehoorn-proefkeuken staken de sausologen voor ‘t eerst de koppen bij elkaar met ons contentteam. We kregen, zoals de naam al doet vermoeden, letterlijk een kijkje in de keuken én fabriek. Met hun kernwaarden en doelstellingen in ons achterhoofd bedachten we daarna een contentstrategie en -categorieën, die precies uitstralen wat ze zijn.

Een content- strategie om van te smullen

Met verrassende recepten (zo maak jij het lekkerder), portretten van de sausologen (zij maken het lekkerder) en horecaprofessionals (hier maken ze het lekkerder) en een stukje geschiedenis (zo maken wij het lekkerder) vulden we de tijdlijn. De beelden smakelijk en fris, de mensen echt en herkenbaar. Het bleek perfecte hub en hygiene content. Maar de echte hero’s, dat waren toch die bijzondere, spraakmakende verhalen.

#sausfreaks

Geïnspireerd door de man met zijn curry-tatoeage, de skiënde jongen en tal van andere verhalen bedachten we #sausfreaks. Een categorie en campagne waarmee we nog meer fans aan het merk wilden binden (en die ons bovendien ijzersterke ‘bewijslast’ opleverde). We schreven vijf (extreme) videoscripts, die de mannen van Studio Flink verfilmden en gebruikten de beelden in een campagne op social media, om mensen aan te moedigen te delen wat hen de grootste sausfreak maakt. Voor de tofste inzending was er bovendien een smakelijke prijs: een jaar lang gratis saus!

#sausfreaks kreeg visueel haar eigen sausje en het logo dat we voor de categorie ontwierpen, drukten we op speciale, limited edition merchandise. Die merchandise stuurden we op naar vooraf geselecteerde influencers en foodbloggers, om het bereik van de campagne verder te vergroten. En met succes! Benieuwd wat de campagne opleverde? Lees alles over #sausfreaks hier.

Content met de content(prestaties)

De posts van Oliehoorn bereikten afgelopen jaar online miljoenen mensen. Met de focus op het vergroten van naamsbekendheid van het merk en daarnaast specifiek de Brander mayonaise, maar ook de groei van de community en een hogere betrokkenheid draaiden we een always-on campagne, die ervoor zorgde dat Oliehoorn constant top of mind bij de doelgroep was. De stijging van meer dan 26% in het aantal online volgers (ruim 4000 mensen, waarvan 1500 op Instagram en 2300 op Facebook) en een betrokkenheid van 10,56% op Instagram en 6,87% op Facebook was de kroon op ons werk. En nee, het was absoluut geen toeval dat Oliehoorns Brander mayonaise afgelopen jaar ineens in de top vijf best verkopende mayonaises van Nederland stond!