fbpx
webdesign, development, content

Vanhulley Vanhulley: draagkracht met sociale impact

Vanhulley. In 2012 door Jolijn Creutzberg begonnen met het vermaken van één boxershort. Tegenwoordig doet de B Corp veel meer. Bij Vanhulley krijgen vrouwen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans op een zelfstandige en financieel onafhankelijke toekomst. In de werkplaatsen in Groningen en Goirle maken zij nieuwe producten van bedrijfskleding en banners, broeken en overhemden. Elke keer met lef en liefde. Elke keer met een positieve impact op mens en milieu. En van dat laatste willen ze nog veel meer. Daarom vroegen ze ons een nieuwe site te maken, waarmee bestellen voor consumenten, maar vooral bedrijven makkelijker wordt.

opdrachtgever
Vanhulley
branche
duurzame detailhandel
tags
webdesign, development, copywriting
resultaat

Een ware work-out

We gingen van start met een inspirerende sessie op locatie bij de werkplaats in Groningen. Daar ontmoetten we de vrouwen, verkenden we het atelier en deden we zelfs mee aan de dagelijkse Bring Sally Up work-out. Tijdens de creatieve sessie doken we in de huidige website en kwamen we tot een aantal pijlers en doelen. Dat waren: de vrouwen, nog prominenter in beeld gebracht. De missie en de mogelijkheid mee te doen, nog duidelijker verwoord en makkelijker. De huisstijl, minstens zo kleurrijk als de oude site, zo niet meer. De shop, een stuk toegankelijker voor consumenten en bedrijven.

play

“Al vanaf de eerste brainstormsessie met Junction zat er veel energie in de samenwerking, en dat is te zien in het plezier dat van het scherm afspat”

– Jolijn Creutzberg, oprichter Vanhulley

Nóg meer impact maken

Op de nieuwe website van Vanhulley staat alles in het teken van nog meer impact maken. Met de ijzersterke foto’s van Ewoud Rooks, krijgen de vrouwen het podium dat ze verdienen. We verduidelijken de missie door het redigeren en concretiseren van de webteksten. We benutten de kleurrijke huisstijl met grote vlakken en laten de kleuren met je mee veranderen tijdens het navigeren. Of het nou een grote of kleine oplage is: nu weet je gemakkelijk je weg naar een echte Vanhulley te vinden. Met een switch geef je aan of je een consument of bedrijf bent, en de rest wijst zich vanzelf.

Kleurrijk, krachtig, commercieel

Ondanks de vele lovende woorden voor Vanhulley in de media bleef echt commercieel succes tot nog toe uit. Niet door de missie, want die stond als een huis. Meer ging het om de weg naar die missie, de website en -shop. Die plaveiden onze webdesigners en copywriters met kleurrijke klinkers, krachtige beelden en een customer journey ingericht op zoveel mogelijk impactvolle orders. En met succes. Sinds de realisatie van de nieuwe site zijn er al meerdere grote aanvragen binnengekomen. Zo hebben wij Vanhulley geholpen de draagkracht te leveren om nog meer levens te veranderen.