junction
visuele identiteit, content, magazine

Veiligheidsregio Groningen GRIP_ op veiligheid

Veiligheid is een groot goed. Daarom is het niet alleen fijn om te weten dat je bij een noodsituatie kunt rekenen op de onverzettelijke inzet van de helden van de hulpdiensten, maar ook dat er in de provincie alles wordt gedaan om ongevallen, rampen en crises te voorkomen. Veiligheidsregio Groningen wil in een veranderende wereld bestaande en nieuwe risico’s beheersen. Soms zichtbaar, bijvoorbeeld bij de bestrijding van een brand met een flinke rookontwikkeling. Maar ook steeds vaker aan de voorkant door inwoners handelingsperspectieven te bieden en bedrijven, gemeenten en andere partners te adviseren. En bij een ramp of crisis coördineert de veiligheidsregio de inzet van alle partijen die bij het incident betrokken zijn.

opdrachtgever
Veiligheidsregio Groningen
branche
overheid
tags
visuele identiteit, content, magazine, video

Van de (vrijwillige) brandweer en de medewerkers van de veiligheidsregio tot gemeentesecretarissen en de burgemeester: bij het borgen van de veiligheid in regio Groningen zijn veel partijen betrokken. Om de eigen medewerkers te laten zien welke betekenis hun werk heeft voor de wereld om hen heen en wat het werk van anderen betekent voor de eigen organisatie brengt Veiligheidsregio Groningen het blad GRIP_ uit. Maar achter het thema ‘veiligheid’ gaan nog veel meer interessante verhalen schuil, die voorheen minder aan bod kwamen. Aan ons de uitdaging om GRIP_ samen met de bestaande redactie naar een hoger niveau te tillen. Per kwartaal zorgen wij voor vlammende teksten, flitsende video’s en een heerlijk design.

Andere koppen op de cover

De ambitie van Veiligheidsheidsregio Groningen met het magazine reikt verder dan alleen het eigen personeel informeren. GRIP_ mag een volwaardig blad zijn, dat alle betrokkenen met een gevoel van trots kunnen lezen. Voor de coverstory gingen we daarom op zoek naar verdieping rondom het thema ‘veiligheid’. Want hoe kijkt een wereldkampioen kickboksen, een zangeres of een scheidsrechter naar dat thema?

Uiteraard krijgen ook de lieden van de hulpdiensten nog steeds de prominente plek die zij verdienen. In de rubriek ‘kiek’ laten wij bijvoorbeeld de gezichten van brandweerploegen zien aan de hand van prachtig geschoten foto’s van fotograaf Ewoud Rooks. Daarnaast brengen we ook de mensen van de hulpdiensten die je níet meteen ziet in beeld. Zoals Jeroen Blom die al 25 jaar als technische dienst van de brandweer achter de schermen de brandjes blust en Ronald Brandsma die als vrijwilliger in actie kwam na de containerramp in de Waddenzee.

Een geslaagde omslag

Samen zorgen we voor een magazine met de beste rapportages, terugkerende rubrieken en thema-edities. Versterkt door heerlijke beelden en een strak ontwerp. En met resultaat! Vanuit alle lagen van de organisatie wordt vol enthousiasme gereageerd op de nieuwe GRIP_, we ontdekken indrukwekkende en ontroerende verhalen en we creëren samen een levendig blad voor iedereen die bijdraagt aan het krijgen van grip op risico’s en veiligheid in Groningen. Van scheidsrechter tot brandweerman en van cabaretier tot crisismanager. Wij durven dus wel te zeggen dat we de eerste vuurproef hebben doorstaan!

play