fbpx
campagne, social media, contentmanagement

Vivera More life, less meat

‘Het leven is mooier als je minder vlees eet.’ Dat wist Vivera al jaren, maar het werd tijd dat dat kwartje bij heel Nederland viel. Gewapend met een rebranding werd in Engeland ‘the Goodness Revolution’ ingezet. Het doel? Laten zien dat de plantaardige producten van het merk niet alleen geschikt zijn voor veganisten, maar voor iedereen die minder vlees wil eten of daarvoor openstaat. Aan ons de taak om via social media en nieuwe verpakkingen de revolutie in Nederland te ontketenen en het bereik in het Verenigd Koninkrijk, België en Duitsland te vergroten.

opdrachtgever
Vivera
branche
food
tags
campagne, content, social media

Grenzeloze samenwerking

In samenwerking met onze vrienden van And Rising uit Londen (verantwoordelijk voor de rebranding) ontwikkelden we een socialmediastrategie waarmee we het nieuwe verhaal van Vivera lanceerden. Met toffe challenges, prachtige recepten, doelgerichte campagnes en user generated content zorgden we samen voor zichtbaarheid in alle relevante landen. Over de resultaten rapporteerden we wekelijks aan ons internationale rebellenteam.

Promotie-event

Een leger van fans

De nieuwe strategie had resultaat: het volgersaantal steeg letterlijk elke minuut, tientallen influencers kwamen in actie, volgers deelden volop foto’s en recepten en onze campagnes bereikten bijna drie miljoen mensen in Nederland, Duitsland, België en Engeland. Ons webcareteam voorzag de volgers van antwoord op al hun online vragen en opmerkingen. En tijdens een promotie-event op station mochten we ze ook in het echt ontmoeten: daar interviewden we een klein legertje Vivera-fans. Revolutie ontketend? Yes ma’am!