fbpx
communicatiestrategie, rebranding, merkpositionering

WRK.frl WRK.frl/: Werken en leven in Friesland

Friesland is een land van kansen, een kans op een mooi leven.  Dat weten wij als doorgewinterde ‘Liwwadders’ al lang. Maar het is tijd dat ook werkzoekenden dit ontdekken. En waar begint de zoektocht naar de vetste banen in Friesland? Bij WRK.frl/, natuurlijk! Hier vind je alles over werken, leven en wonen in onze provincie. Ontdek de mooiste werkgevers en hun toffe banen met de handige matchingtool, of verken de ‘gemeente snelgids’. Zo koppelt WRK.frl/ werkgevers niet alleen aan werknemers, maar helpen ze de splinternieuwe Friesen ook bij het vinden van de gemeente die het beste bij hen past. WRK.frl/ biedt de vliegende start voor een glansrijke carrière en gelukkig leven in Friesland. En dat mag iedereen weten. Of wij de Friese non-profitorganisatie willen helpen bij hun missie? Jawis!

opdrachtgever
WRK.frl
branche
handel en dienstverlening (non-profit)
tags
merkpositionering, rebranding, communicatiestrategie
resultaat

De geboorte van WRK.frl/

​​Het enthousiaste team van destijds ‘Talent voor morgen’ kwam bij ons met de vraag voor een digitaal vacatureplatform. Al snel beseften we dat een sterk merk met passende identiteit een must is om de juiste mensen aan te trekken. Dus hup! Aan de slag. Een blik creatieven werd opengetrokken om samen te ploeteren op een merkmanifest en een verbluffende visuele identiteit. We zijn teruggegaan naar de basis, het fundament, en kwamen zelfs met een nieuwe naam: WRK.frl/, uitgesproken: ‘wurk’.

Jij maakt de naam af

Ha, scherp gezien. Er mist inderdaad een klinker in de naam. Maar dat was heus geen stomme fout. We hebben dit met opzet en doordacht gedaan. Want ‘werk’ is een cruciaal onderdeel van een nieuw leven in Fryslân. En of je nu als kakelverse international, pionier uit de Randstad of lokale held Friesland betreedt: WRK wordt compleet door talent en vakmensen de ‘e’, ‘o’, ‘a’, of ‘u’ in te laten vullen. De naam is nog niet af, want we hebben hén nodig om Friesland te versterken.

Het logo: een sprong naar succes

Drie letters met een duidelijke betekenis. Tijd om ze vorm te geven. WRK staat stevig als een huis, met de poten in de klei. Zie je de ‘R’? Die zet vastberaden alvast een stap vooruit. Een stap richting een glansrijke carrière. Laten we ‘.frl’ niet vergeten, want het spreekt boekdelen over de Friese roots zonder het oh-zo geliefde (althans, voor sommigen) pompeblêd te gebruiken. Dan die ene ‘slash’. Hierdoor is in één oogopslag duidelijk dat het gaat om een digitaal platform dat de verbinding zoekt. Met wie? Dat hangt af van de ontvanger.

Kleurrijke betekenis

Valt op hè? Er zit flink wat contrast in de kleuren die we gebruiken om WRK.frl/ als powermerk neer te zetten. En die kleurkeuze heeft een reden.

Groen: let’s go go go! Dit straalt positiviteit uit, de lichten staan op groen. Klaar voor de volgende stap.

Blauw is Friesland, hier voelen we ons thuis. Het zit in de identiteit van de provincie, de vlag en symboliseert het water dat Friesland kenmerkt.

‘n Sterk verhaal

En last but zeker not least: het merkverhaal. Dit is het verhaal dat WRK.frl/ omschrijft en hun ambitie weergeeft. Hier bouwden we een sterk fundament voor alle communicatie die je voorbij ziet komen, van campagnes tot brochures.

Grutsk op ons WRK

Wij zijn trots dat we ons steentje mochten bijdragen aan dit initiatief om nog meer talent naar onze provincie te trekken én te behouden. Daarom pronken we ook zelf met vacatures op hun website. En we raden elke werkgever aan dit ook te doen. Want die glansrijke carrière in combinatie met een gelukkig leven, dat gun je toch iedereen?