fbpx

Heb jij een arbeidsmarktcommunicatie-vraagstuk?

Onze experts praten je bij!

Neem contact met ons op

Honderd nieuwe aanmeldingen voor Faber Personeel

Terwijl de potten verf in de zomerperiode haast niet aan te slepen zijn, zit een groot aantal schilders in de wintermaanden noodgedwongen thuis. “Daar moet toch een oplossing voor zijn?” vroeg Faber Personeel zich af. Wie belooft de beste werkgever in de bouw- en schildersbranche te zijn, moet dat natuurlijk bewijzen. En óf ze dat deden. Met de ‘WinterWerk’-campagne biedt Faber hun vakmannen het hele jaar werk- en inkomenszekerheid. Een campagne die wij op social media mochten laden. Met onze hulp wist Faber al meer dan honderd schilders te overtuigen om over te stappen van de ww… naar de WW!

Oplossingen met impact

Via het leertraject van Faber kunnen schilders in de winter opgeleid worden tot installatiemonteur. Het voordeel? Een blije vakman met werk en inkomen, twee blije werkgevers en een blije Faber, die minder WW-premie hoeft te betalen nu zijn schilder aka installatiemonteur vast in dienst is. Een briljant idee, we kunnen niet anders zeggen. Zo briljant dat zelfs Het Financieele Dagblad en De Telegraaf het oppakten. En laten wij nou net gevoelig zijn voor oplossingen met impact. Niet zo gek dus, dat wij maar al te graag onze gele Faber-helmpjes weer opzetten.

De campagne ‘WW wordt WinterWerk’ moest bij de juiste doelgroep onder de aandacht gebracht worden.

Haarscherpe targeting en ijzersterke inhoud

Aan ons de taak om het bestaan van de campagne ‘WW wordt WinterWerk’ onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Het middel? Social media. Met haarscherpe targeting, verhelderende video’s en toffe visuals wisten we op de Facebook- en Instagramtijdlijn van menig vakschilder te verschijnen. Door verschillende uitingen naast elkaar te draaien en te testen, wisten we onze socialmediacampagne bovendien steeds verder te optimaliseren. Met succes!

De magische honderd

In de eerste vier weken stroomden de aanmeldingen binnen (55!) en bereikten we met behulp van de eerder verzamelde data een daling van 30,6% in de kosten per lead ten opzichte van de vorige conversiecampagne voor schilders. Al snel werd de campagne met nog een maand verlengd. Met nieuwe verworven inzichten, scherpten we de inhoud van onze content verder aan en zorgden we ervoor dat de advertenties extra goed zichtbaar waren op locaties waar de behoefte het grootst was. Terwijl de kosten verder omlaag gingen, steeg het aantal aanmeldingen tot een magische honderd. En onze socialmediacampagne is nog steeds up and running. Als we dat geen succesverhaal mogen noemen…