Wil je meer weten?

Gebruik onderstaande button om te kijken wat wij voor je kunnen betekenen..

Neem contact met ons op
junction

WhatsApp

Vraag, opmerking of behoefte aan een frisse blik? Wij zijn van 9 tot 23 uur bereikbaar op WhatsApp!

06 38 348 489

Trade- en shoppermarketing

Wil je opvallen bij je retailpartners, consumenten en shoppers? Ga dan aan de slag met trade- en shoppermarketing. Junction helpt om jouw merk maximaal relevant te maken. We realiseren het maximale effect door alle schakels in het kanaal te beïnvloeden. We maken van retailers partners. We maken van consumenten shoppers. We maken shoppers kopers. En we maken fans van de mensen die je producten of diensten gebruiken. Onze ervaren trademarketeers en shoppermarketeers helpen je graag met het overtuigen van shoppers en laten groeien van categorieën.

Het belang van trademarketing en shoppermarketing

Retailers willen zoveel mogelijk verkopen. En hoewel ze meerdere merken in hun assortiment hebben, wil jij dat deze retailers zoveel mogelijk van jouw product of dienst gaan verkopen. Tot zover is het simpel. Maar hoe krijg je dit voor elkaar? Daar komt trade- en shopper marketing om de hoek kijken. Uiteindelijk wil je in samenwerking met de retailer de shopperbeleving en het shoppergedrag beïnvloeden door in te spelen op de behoeften van de consument. Twee van de drie consumenten bepaalt op de winkelvloer namelijk pas welk merk of product hij in de tas stopt.

Om te zorgen dat dit jouw merk is kan een breed scala aan middelen ingezet worden. Van instore marketing, activaties of zelfs social media- en searchcampagnes voor consumenten, tot relatiemarketing gericht op de retailer. Via trade- en shoppermarketing zorg je voor de juiste inzet voor elke schakel in het kanaal en maak je retailers partners, consumenten shoppers en gebruikers fan!

Tradecommunicatie

Communicatie om jouw merk te helpen om retailers te overtuigen en categorieën te laten groeien:

 

  • Trade-identity: van positionering van het organisatiemerk tot identiteit en trade-communicatiegrid. Categorievisies: bepalen en visualiseren van groeiplatformen.
  • Tradepresentaties: impactvolle presentaties met onder andere video’s, animaties en infographics.
  • Trade-events: van concept en design tot realisatie en verslaglegging.
  • Trade-campagnes: advertising richting hoofdkantoren, retailers en winkelmedewerkers.
trade-strategie

Merk- en shopperactivatie

Wij vertrekken vanuit het verkooppunt. ‘Think shelf back’ noemen we dat. Alles wat we voor jouw merk doen, moet namelijk bijdragen aan conversie. We zorgen voor krachtige ideeën die naadloos aansluiten bij jouw insights. Dit vertalen we effectief door naar de winkelvloer, fysiek en online. Zo maken wij het verschil. Dat doen we door:

 

  • Relevantie te verhogen door consumenten te helpen concrete doelen in hun leven te realiseren.
  • Koopgedrag beter te leren kennen door data te verzamelen over shoppers en online te experimenteren.
  • Baseline te verhogen en salespieken te creëren door activaties en (online) campagnes in te zetten.
  • Communicatiemiddelen effectiever te maken via neuromarketinginzichten.
packaging

We helpen merken, fabrikanten en retailers om meer conversie te realiseren op de winkelvloer. Met een conversiegerichte marketingstrategie, online shopperdata, activatiecampagnes en shoppercampagnetoolkits. Benieuwd waar dat in resulteert? Kijk eens wat we voor Heineken of Royal Flora Holland deden.