fbpx

Campagnes inzetten voor jouw merk? Let’s go!

Een reclamespotje op de radio, narrowcasting op een billboard of een poster in een bushokje  – het zijn uitingen van een campagne. Onderdeel van de communicatie van een merk. Een merk dat je iets probeert te vertellen, waarvan de boodschap rust op een diepere gedachte. Want een campagne heeft als doel te informeren, vaak in combinatie met het stimuleren van gewenst gedrag. Ontdekken wat de toegevoegde waarde is van een campagne voor jouw merk? Daar duiken we samen in! 

De boodschap

We noemden al een aantal voorbeelden van campagne-uitingen. Maar voordat je de beoogde doelgroep iets kan vertellen, moet je weten wát je wilt vertellen: dat is de boodschap. We starten met het opzetten van een communicatiestrategie. Hier bepalen we wat de boodschap wordt en hoe we deze verpakken zodat-ie opvalt én blijft hangen bij de mensen die ‘m zien, horen of lezen. Vervolgens stellen we campagnedoelstellingen op, zodat we vanuit daar verder kunnen werken met het juiste doel voor ogen.

De doelgroep

‘De doelgroep’ is een breed begrip. In principe is iedereen met wie je communiceert een doelgroep. Maar afhankelijk van de doelen, die we in de vorige fase stelden, kiezen we jouw communicatiedoelgroep. Denk aan potentiële kandidaten voor je vacature of nieuwe klanten. Maar zoek je meer naamsbekendheid? Dan kan heel Nederland in je doelgroep zitten! Daarom vraagt elke groep om een andere benadering. Onze strategen bedenken slim gevonden ideeën die onze creatieven strak uitvoeren. Zo weet de doelgroep door de juist vormgegeven boodschap precies wat je van ze wil. En boeken we resultaat.

Het medium

Goed. De boodschap is duidelijk, de doelgroep die ermee getarget wordt ook. Maar hoe breng je over wat je wilt vertellen? In iedere case werkt dat anders. We gebruiken veel online communicatiemiddelen, zoals Meta en LinkedIn maar ook landingspagina’s (als deze) en e-mailmarketing zijn een greep uit media die interessant kunnen zijn. Ook offline zien we  nog veel oldskool reclame. Sponsoring, events of drukwerk vallen daar bijvoorbeeld onder. Een mix van meerdere kanalen werkt in de praktijk vaak heel goed, dat heet crossmediale communicatie. Zo kun je inzetten op de klantreis van je doelgroep en de contactpunten optimaal benutten. Dus weet je niet welke keuze je moet maken? Onze Juncies houden wel van een uitdaging!

Optimalisatie

Om de resultaten een steuntje in de rug te geven, kun je er online voor zorgen dat de juiste persoon de juiste uiting ziet op het perfecte moment. Dat doen we met online marketing. 

Expertises

Medewerker - Campagnes inzetten voor jouw merk? Let’s go!

Vragen?

Neem contact op met Marie-jetske als je meer wilt weten. Zij helpt je graag!

Contact opnemen

Meer weten over campagnes?

Liever direct contact? Neem hieronder contact op via telefoon of WhatsApp.