fbpx

Trade & shopper marketing

Jouw merk moet opvallen bij retailpartners en wij weten precies hoe je dat doet. Door de juiste knoppen in te drukken en alle schakels in het kanaal te beïnvloeden, zetten we je merk in de schijnwerpers met trade- en shoppermarketing. Dit doen we namelijk al jaren. Eerst als het succesvolle trade- en shoppermarketingbureau ChannelUp en sinds 2019 als Junction. We weten als geen ander hoe we van retailers partners maken, van consumenten shoppers en van shoppers kopers. Je kunt altijd rekenen op onze jarenlange ervaring met (inter)nationale merken, waarmee we jouw merk uit de (virtuele) schappen laten knallen! Wat dat precies inhoudt? We vertellen het je graag!

Trade communicatie

Allereerst belangrijk: trade communicatie. Als retailpartners niet weten waar je organisatie voor staat en wat het te bieden heeft, kan dit potentiële groeikansen in de weg staan. Maar maak je geen zorgen: we helpen je graag. Samen met jou zorgen we voor een herkenbare positionering en identiteit. Om dit te faciliteren, bouwen we een strategisch en creatief platform voor coherente, krachtige en effectieve trade communicatie. Zo verbinden we alle middelen. Van trade category vision tot en met trade advertising. 

Categorie visie

Een voorkeurspositie bij retailers komt niet uit de lucht vallen. Je merk moet in het oog springen en een duidelijke visie is daarbij onmisbaar. Die visie beschrijft immers waar de volumes van de toekomst liggen en bepaalt daarmee het te volgen pad van jouw merk. Om dit te realiseren werken we bij Junction met een eigen bewezen model. Zo maken we van de ingewonnen inzichten groeiplatformen, die activatie voortbrengen. Daarbij kiezen we voor een procesmatige aanpak en cocreatie. Dit biedt houvast en geeft richting. Niet alleen intern, maar ook extern richting handelspartners. Zo zorgen we voor de toekomstige paraplu van je marketinginitiatieven. 

Trade presentaties

Wanneer je retailpartners wilt overtuigen van jouw visie en plannen, is een relevant verhaal met een sterke inhoud van groot belang. De boodschap van je organisatie of merk hoort kort, krachtig en helder te zijn. Wij helpen je om de juiste verhalen te kiezen met de juiste hoeveelheid creativiteit. We brengen je boodschap op een originele manier tot leven. Dit doen we met interactieve presentaties, infographics, aansprekende video’s of originele animaties. Zo zorgen we voor maximale impact bij handelspartners wanneer jij je merk presenteert.

Trade events

Als organisatie wil je draagvlak binnen de samenwerkingen die je met andere partijen hebt. Een trade event is de perfecte manier om je plannen en visie uit te dragen. Door een dag(deel) samen te komen, bereik je meer diepgang en heb je intensiever overleg. Bij Junction hebben we ervaring met drie soorten trade events: trade launches, exhibitions en collaboration. Welke het beste past, bepalen we samen. Om je daarbij te helpen, kiezen we altijd voor een originele benadering die aansluit op de commerciële agenda van je product. Op basis van de doelstellingen bedenken we een aansprekend concept en dat werken we uit in een gedetailleerd dagprogramma.

Shopper activatie

Omdat je wilt weten welke rol jouw merk in het leven van mensen vervult, is het belangrijk om consumenten, omnichannel shoppers en retailomgevingen volledig te doorgronden. Op die manier ontdek je op welke momenten je beslissingen in het koopproces kunt beïnvloeden om zo het koopgedrag van mensen te veranderen. Als we weten wat iemand beweegt, kunnen we aan de hand van die inzichten groeikansen achterhalen. Om daarop in te spelen, creëren we sterke en originele concepten die shoppers inspireren en activeren. We zorgen dat onze activatie-concepten effectief zijn door ze in de shopping omgeving tot leven te brengen. Daarbij denken we door het hele kanaal en benutten we alle relevante points of persuasion in de shopper journey.

Shopper marketing toolkit

Een goed idee is niks zonder de juiste uitvoering. Dit geldt ook voor het ontwikkelen van een internationaal shopper activatie concept. Wanneer dit internationaal wordt uitgerold, gebeurt dat meestal door lokale bureaus. Om te zorgen dat ieder bureau dit op de juiste manier doet, is een toolkit onmisbaar. Bij Junction faciliteren we dit door een Shopper Marketing Toolkit samen te stellen met daarin een conceptomschrijving, de shopper communicatiestrategie en key visuals. Daarnaast maken we voorbeelden van de belangrijkste touchpoints in de ‘path to purchase’. Dat doen we zowel instore als online. Zo realiseren we een consistente internationale campagne voor je merk. 

Online shopper campagnes

Het lijkt zo klaar als een klontje dat online communicatie tegenwoordig een vanzelfsprekend onderdeel is van een campagne, maar in de wereld van shopper marketing campagnes en activaties is dit nog lang niet altijd het geval. Wij weten maar al te goed dat online communicatie een belangrijke tool is om van consumenten shoppers te maken. Want wanneer ze eenmaal in de shopping modus zitten, verleiden we ze tot aankoop met slimme verkooptechnieken van onze online marketeers. Of dat nu voor het optimaal benutten van retail webshops is, om het online promoten van je campagne gaat of het beïnvloeden van social media betreft. Het is het laatste stukje van de puzzel.

Expertises

Medewerker - Trade & shopper marketing

Vragen?

Neem contact op met Vera als je meer wilt weten. Hij helpt je graag!

Contact opnemen

Merken waarvoor we werken

Onze specialisten

Meer weten over Trade & shopper marketing?

Liever direct contact? Neem hieronder contact op via telefoon of WhatsApp.