fbpx

Jij droomt toch ook van een sterk merk?

Wij helpen je te onderscheiden van jouw concurrenten

Neem contact op

Merkpositionering: de eerste stap naar een sterk merk

De essentie van merkpositionering is het claimen van een categorie of hokje waarin jij de eerste bent. Het gaat bijna nooit om het product of de dienst die je levert, maar de (emotionele) betekenis ervan. In de zoektocht naar de kracht van een sterk merk is het in feite altijd zo dat er een emotioneel conflict opgelost wordt. Het conflictdenken biedt mogelijkheden om relevantie te ontdekken van de eigen categorie, het eigen merk. Zodra we voor jouw merk aan de slag gaan, gaan we op zoek naar de sterke emotionele waarde van deze categorie. Daarna bouwen we verder aan je merkpositionering; de voordelen, merkwaarden, merkpersoonlijkheid en identiteit. Wie ben je? En waar sta je voor? Door de betekenis van je merk te vinden en in enkele woorden te duiden, creëren we een sterke onderscheidende positionering.

Ervaring in iedere branche
Ervaren experts in strategie en identiteit
Wij denken vanuit jouw merk

Benieuwd hoe jouw imago jou van je concurrentie kan onderscheiden?

Hoe gaan we te werk?

Het creëren van een sterk merk met duidelijke merkbetekenis, identiteit en merkimago gaat niet over één nacht ijs, maar als je onze strategen en creatievelingen in één ruimte zet, zul je versteld staan van het resultaat. In een Brainpower of Kickstart-sessie gaan we daarom samen met jouw team in één dag of dagdeel op zoek naar de essentie van je merk. We starten de dagen met jouw vraag, de klantvraag. Gaat het om de introductie van een nieuw merk, een nieuw product of moet de huidige merkpositionering aangescherpt? We zijn nieuwsgierig naar de historie van jouw merk en de roots van de organisatie: dat zijn onmisbare puzzelstukjes voor de toekomstige merkstrategie. Aan het einde van de dag presenteren we je een ingevulde Brand Key. 

stap afbeelding
Think

Aangenaam kennis te maken

Wat zijn de huidige waarden van je bedrijf? Wat onderscheidt jou van je concurrent? Waar sta je voor? En waar wil je over vijf jaar staan? Door in kaart te brengen wie jij bent, wat je doet en wat je wilt, leren we je merk kennen.

stap afbeelding
Create

Why, how, what

Om tot de essentie van je merk te komen, zoeken we de antwoorden op de ‘why, how en what’ van je organisatie. We achterhalen de betekenis en de sterkste emotionele waarde van het merk en de doelgroep waarvoor we het doen.

stap afbeelding
Build

Positioneringsmatrix

We vullen de merkpositioneringsmatrix in. Deze matrix is een vast onderdeel van onze werkwijze en geeft je houvast. In de positioneringsmatrix plotten we jouw merk en concurrerende merken op een aantal basisdimensies.

stap afbeelding
Optimize

Jouw merk gepositioneerd

We presenteren je de Brand Key inclusief de positioneringsmatrix: een sterk merk.

Een verdiepingsslag op je merkpositionering

De Brand Key is ingevuld, je merk is gepositioneerd. Een aanvulling of verdiepingsslag op jouw merkpositionering kan een persona sessie zijn, waarin we jouw doelgroep(en) ontrafelen en hun customer journey in kaart brengen. Of je nu hulp wilt bij je merkstrategie, merkpositionering of merkbeleving: onze creatief strategen gaan er graag mee aan de slag. Jouw identiteit vastgelegd in een merkmanifest? Geen probleem! Zo kun je nieuwe medewerkers of klanten kort en bondig vertellen wat je doet en voor wie je dat doet op precies de toon die bij jouw organisatie past.

Een greep uit ons werk

Ook betekenis aan jouw merk en werk?

Je kunt je werk nog zo goed doen, als je identiteit niet helder of onderscheidend genoeg is, loop je klanten mis. Benieuwd welke emotionele betekenis van jouw merk een sterk merk maakt? Neem contact met ons op.

Liever direct contact? Neem hieronder contact op via telefoon of WhatsApp.